Hejsan!
Tänkte passa på och fråga er som har erfarenhet utav hammarlack sen tidigare vad man behöver tänka på?
Står ju att man kan måla direkt på rost och att det sen "stoppar" vidare rostbildning?
Tänkte använda hammarlack på lite väl utsatta ställen på bilen:
* Skuffen
* Underredet
* Motorrummet
* Kupén
Bilen är sen tidigare blästrad (ca 27 år sen) och på vissa ställen så är den rostskyddad, men inte på alla ställen =/ Så har fått ytrost på vissa ställen, medans värre rost på andra ställen. Så det blir lite klipp och klistra på bilen framledes med plåt och svets!
Tänkte få färdigt detta så fort som möjligt, så man kan känna att man kommit nån vart med renovering... ;D
Vänligen
Pontus
Hammarlack, hur väl städat måste det vara innan?
- Magna-Flash
Re: Hammarlack, hur väl städat måste det vara innan?
Eftersom jag hört en massa varningens ord om Hammarlack och dess ingrediens silikon, så har jag kört Beckers Metallgrund & Täck i skuffen och på golvet invändigt. Ska - enligt reklamen - gå att måla direkt på rost och stoppa vidare rostbildning. Först penslade jag dock på rostomvandlare på rostiga ytor.
Eftersom jag gjorde detta nu i vinter så kan jag inte berätta hur bra det håller
Men - helt rätt svartfärg till våra jubileumsmodeller
Tar lång tid på sig att torka - vilket borde vara ett bra tecken...
Eftersom jag gjorde detta nu i vinter så kan jag inte berätta hur bra det håller

Men - helt rätt svartfärg till våra jubileumsmodeller

Tar lång tid på sig att torka - vilket borde vara ett bra tecken...
/Magnus
--------------------------------------------------
Mini 1000 -75 (jubileumsmodell)
Mini Van -75
Mini Van -75
Okej =)
Får nog ta en sväng förbi MECA alt. Ad Bilcenter och snacka med dem då... Köpte du färgen borta på Beckers i Nacksta eller?
Får nog ta en sväng förbi MECA alt. Ad Bilcenter och snacka med dem då... Köpte du färgen borta på Beckers i Nacksta eller?
- Magna-Flash
Köpte färgen på K-Rauta. Finns väl lite varstans...
Snacka med Sture på Meca i Nacksta - han är bra på lack. Han kommer nog INTE rekommendera Hammarlack och knappast den jag använde heller... Han är ju lackproffs
Snacka med Sture på Meca i Nacksta - han är bra på lack. Han kommer nog INTE rekommendera Hammarlack och knappast den jag använde heller... Han är ju lackproffs

/Magnus
Mini Van -75
Mini Van -75
Men tål den verkligen bensin, olja, bromsolja? tycker mig ha läst att man skall undvika hammarlack i motorytrymmen på grund av den anledningen. Bara en tanke.