Inkompetens hos verkstäder :evil:

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Mazze

Inkompetens hos verkstäder :evil:

Inlägg av Mazze »

Jag är förbannad på den som skruvat fast bakhjulen på min koja. P.g.a ojämn bromsverkan skulle jag plocka isär bakbromsarna och göra rent samt justera dem. Klantarna på verkstaden hade nog använt alla tillgängliga hävstänger och andra redskap för att dra åt hjulmuttrarna maximalt, det var nära att jag gav upp. När jag sedan hade plockat bort bromstrumman skulle jag rotera baknavet för bättre åtkomst till bromsbackar och annat. Mitt tumme-och-pekfingergrepp över två hjulbultar fick den ena att smälla av! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
(tilläggas bör att mina nypor inte är superstarka)

I verkstadsmanualen står det att hjulen ska dras åt med 50Nm, man behöver alltså inte ta i så man skiter på sig. Varför gör alla verkstäder och däckfirmor så trots tillverkarnas rekommendationer? De borde ju ha kunskap att inte göra fel, samt mutterdragare med inställbart moment. Jag ser det som rent djävulskap de håller på med.

Firman som är skyldiga kommer att få möjlighet att förklara sig (samt möjlighet att betala nya hjulbultar, vilket jag tror de skiter i). :evil:
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
ydrolina
Kontakt:

Re: Inkompetens hos verkstäder :evil:

Inlägg av ydrolina »

tryckluftsdriven hjulmutterdragare.... inställd på max, osså kör dem bara på.
Fördelen med små bilar är att du kan få plats till fler i kön.
Användarens profilbild
bulten08
Kontakt:

Re: Inkompetens hos verkstäder :evil:

Inlägg av bulten08 »

jag har jobbat på däckverkstad och det brukar finnas fyra lägen på mutterpickan men vissa kör på högsta läget men annars de som har koll vet hur ska ställa in för att få hyfsat rätt moment.
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Skriv svar