Det är ännu mer märkligt, när jag kopplar in den ordninarie mätaren så visar den långt under normalt

Vad fasen ska man tro? Var är lättast att mäta tempraturen på kylarvattnet utan att få en varmdusch?
Har faktiskt lagat ett bromscylinder med maskeringstejp en gång, höll i ett par år:)Hylsan skrev:Missade tyvärr mönstringen pga dåliga bromsar. Har varit på träffar med ihop-tejpad kaross men bromsar är ju lite svårare att fixa med gaffa-tejp
Har en IR-termometer om du har vägarna förbi Hässleholm
Ska iofs nog till Flyinge nästa helg...kanske...
/Hylsan
Hur menar du? Kan man ha olika mätare? Kan jag ha kopplat en fel mätare til fel givare? Är 82 grader för varmt?Jag kan tänka mig att felet är att givarna skiljer.Brukar vara färgmärkta.
Orange,svart eller grön plast runt elanslutningen.
Tack!!MinMorris skrev:
För att kolla om termometern fungerar kan du koppla loss en av kablarna och lägga mot jord, har du tändningen på så ska mätaren inne i bilen visa full värme, då är termometern död. Visar mätaren inget alls så är mätaren sönder i bilen.