what are self tapping screws called in Swedish?
- silverbullet 96
what are self tapping screws called in Swedish?
Basically as above, and will i get them at biltema claes ohlsen etc
Cheers
Craig
Cheers
Craig
Re: what are self tapping screws called in Swedish?
menar du en gäng tapp? du borrar först ett ett hål sen gängar du hålet med en gäng tapp.
Eller menar du en skruv som först borrar upp hålet och sedan gängar sig själv in i plåten? Jag kallar det självgängande skruv men fackordet för det vet jag inte.
De flesta skruvarna idag gängar sig själva, frågan är vad du ska använda det till?
/Joel
Eller menar du en skruv som först borrar upp hålet och sedan gängar sig själv in i plåten? Jag kallar det självgängande skruv men fackordet för det vet jag inte.
De flesta skruvarna idag gängar sig själva, frågan är vad du ska använda det till?
/Joel
I dagligt tal; plåtskruv.
Tulka
Tulka
- silverbullet 96
Yeah not the ones which drill their own hole. Im after the ones where you first drill a hole and then the screw taps itself. They are fairly common, aad used on plate metal.MinMorris skrev:menar du en gäng tapp? du borrar först ett ett hål sen gängar du hålet med en gäng tapp.
/Joel
Think as Tilka says im after - plåtskruv
Cheers
- mickemicke
Dom kallas "självborrande skruv"
Jepp:mickemicke skrev:Dom kallas "självborrande skruv"

Och de ser lite speciella ut om man tittar på bilden ovanför ;D
precis! =O) såna tänkte jag på...
Suck,ni är inte så bra på Engelska va.?
"Yeah not the ones which drill their own hole."
Not betyder?
Kirills skruvar kallas byggskruv. Har ingen här något jobb där man skruvar ihop saker?
Vad sitter det för typ av skruvar på en hundkoja?
Tulka
"Yeah not the ones which drill their own hole."
Not betyder?
Kirills skruvar kallas byggskruv. Har ingen här något jobb där man skruvar ihop saker?
Vad sitter det för typ av skruvar på en hundkoja?
Tulka
- silverbullet 96
This is the type - http://www.diy.com/diy/jsp/bq/nav.jsp?a ... =266906818, used once a hole is drilled. I need them for attatching the grill and for attatching a small earth wire. I bought them now; thanks Mr Claus Ohlsen!
haha Tulka, sorry and yes that was a bit hard to understand; I should be good at English. I have been speaking it my whole life (Scottish) and i also work as a phd student writing it all day!
Cheers again guys!
haha Tulka, sorry and yes that was a bit hard to understand; I should be good at English. I have been speaking it my whole life (Scottish) and i also work as a phd student writing it all day!
Cheers again guys!