Har blivit erbjuden att ta hand om en ca 1973 MK III i ganska bra skick. Har iofs bara sett bilder. Problemet är att bilen skrotades för 20 år sedan och sedan har använts till att "köra på landet" (gården). Inget motornummer, ingen chassieplåt, inget instansat nummer finns.
Ägaren verkar 100% hederlig. Blir det till att köpa papper eller finns det något bättre sätt att få denna reggad igen?
PROJEKTET NERLAGT P.G.A. AVSAKNAD AV BOTTENPLÅT, m.m. Skulle dock vara kul att veta vad man gör med ett fordon som man inte har någon som helst möjlighet att identifiera.
Vad gör jag nu? Ingen identitet. NERLAGT!!!
Vad gör jag nu? Ingen identitet. NERLAGT!!!
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: Vad gör jag nu? Ingen identitet. NERLAGT!!!
Det ska gå att nosa reda på detta om man är sugen på att få sina fingrar smutsiga 
* Försök ta reda på hur länge han ägt bilen. Vem som ägde den innan!
* Om det finns bilder på denna med regnr VÄL synligt!
* Om det finns några dokument osv som kan styrka dess identitet.
Det går bara man vill och jag har gett dig ett par ovärderliga tips då man ska nosa reda på en bils identitet

* Försök ta reda på hur länge han ägt bilen. Vem som ägde den innan!
* Om det finns bilder på denna med regnr VÄL synligt!
* Om det finns några dokument osv som kan styrka dess identitet.
Det går bara man vill och jag har gett dig ett par ovärderliga tips då man ska nosa reda på en bils identitet

Det var precis de sakerna som INTE gick att få fram!!! Men kanske kan det hjälpa någon annan.
Mitt projekt lades iaf ner snabbt då jag fick se ett par bilder till
Bortom all räddning undertill. Och en motor som tydligen bara gick "ibland". Men den såg fin ut på lite håll.............
Mitt projekt lades iaf ner snabbt då jag fick se ett par bilder till

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
100% ärlig men glömde att nämna att det inte fanns något golv?
Är bilen skrotad på vanligt sätt finns ju någon som intygat att det har blivit utfört.
Om man Googlar på "You can´t cheat an honest man" får man mycket träffar.
Tulka
Är bilen skrotad på vanligt sätt finns ju någon som intygat att det har blivit utfört.
Om man Googlar på "You can´t cheat an honest man" får man mycket träffar.
Tulka
Jag fick se bilder på en mobiltelefon som såg lovande ut. Fotografen känner den gamle mannen som äger bilen. Önskemål om fler bilder avlöjade vissa detaljer (bl.a. golvet) som inte nämndes från början.
80+:aren som äger vraket har nog för länge sedan gjort sig av med ev. skrotintyg.

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k