Länkarm ?
Re: Länkarm ?
Inte riktigt hundra, men jag har för mig att "hålet" där vätske/gummikonen sitter har olika offset.
Körde med vätskearmar på min 69:a jag hade och det kändes som att det blev stötigare.
/Jonas
Körde med vätskearmar på min 69:a jag hade och det kändes som att det blev stötigare.
/Jonas
racegubbarna brukar använde de från vätskefjädrat.
Som Jonas säger så är det lite annorlunda offset
Som Jonas säger så är det lite annorlunda offset
Infästningar för handbromsvajer och bromsslangar är också olika.
bak ja, men där finns ju bara en bärarm...minijanne skrev:Infästningar för handbromsvajer och bromsslangar är också olika.
Fram däremot finns det två, den undre och, det som diskuteras i tråden, den övre..

Är du fortfarande lite upp-o-ner?
Kom switchpanelen fram?
hmm, jaha, du tänker så
... Jo uppochner är det fortfarande tack, 26 grader varmt, högsommar och solen hänger i norr
- träffade en bekant till dej idag - Frank van der Meer - klingar det bekant?
Har inte kollat brevlådan nyligen men den ligger nog på köksbordet när jag kommer hem.
//j

Har inte kollat brevlådan nyligen men den ligger nog på köksbordet när jag kommer hem.
//j
oh, har du kontakt med lite folk där nere, kul!
Jo, jag har haft lite kontakt genom åren med Mini folk där nere, forskade lite runt Moken och annat.
Åker du runt eller eller bara på ett ställe?
Jag ska till landet i början på april
Jo, jag har haft lite kontakt genom åren med Mini folk där nere, forskade lite runt Moken och annat.
Åker du runt eller eller bara på ett ställe?
Jag ska till landet i början på april

Vi bor i Pretoria hela tiden och det är ju här klubben residerar så jag hade nöjet att få mig en tur i går: http://www.facebook.com/photo.php?pid=3 ... 1325027465 - dom hade några fina bilar
Ska se om jag inte lyckas plita ihop en artikel till nästa nummer av MT
//j

//j
har nu ett litet problem med min länkarm (torr) jag tog bort all rost och målade den men "skålen" som är upp mot fjädern där det ska sitta en nylonkopp är förstort så nylonkoppen fasstnar inte som den ja plocka loss den satt ju som fan
men den nya trillar ju ur om ja vänder på den vad ska ja göra ? vill ju inte köpa nya länkarmar :/

Austin Mini 1000 -68