Hej
Drog av de flesta av de mindre bultarna i bakramen. de som är strax under 8mm antar att det är 5/16? Vad är det för gängor osv på dem?
bultar bakram storlek
Re: bultar bakram storlek
tja jag gjorde detsamma med mina men jag gängade upp allt till m8 det var enklare tyckte jag dåå mvh
Är väl standard för dessa, alltså att det är engelska mått och inte våra mått.
Enklast är väl att du tar och inhandlar dig i ett par gängtappar för inch/tum så slipper du oroa dig ;D
Det värsta är ju att gänga om dessa till våra mått, och sen sälja bilen utan att meddela att vissa/alla gängor är omgjorda
Enklast är väl att du tar och inhandlar dig i ett par gängtappar för inch/tum så slipper du oroa dig ;D
Det värsta är ju att gänga om dessa till våra mått, och sen sälja bilen utan att meddela att vissa/alla gängor är omgjorda

5/16 UNF verkade det vara, så jag köpte några sådana muttrar(Dyrt). Som nu ska svetsas dit. Det finns inget att gänga i då det är svetsmuttrar som lossnat, och jag skulle inte gänga om en svetsmutter heller för den delen.
Köp gärna en hel sats med skruvar och muttrar, finns att hitta på nätet. Jag har haft stor glädje av min låda, innehåller lite olika UNF och UNC samt även brickor, och gav nog inte mer än 11-12 pund för den.Per F skrev:5/16 UNF verkade det vara, så jag köpte några sådana muttrar(Dyrt). Som nu ska svetsas dit. Det finns inget att gänga i då det är svetsmuttrar som lossnat, och jag skulle inte gänga om en svetsmutter heller för den delen.
Morris 850 -65
Mini 1000 -75
Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70
XJR -98
Mini 1000 -75
Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70
XJR -98