Skarvarna
Skarvarna
Hej
Liten fråga. Jag kollade över bilen jag köpte lite mer och jag behöver nog justera HF-skärm. Det är en glipa mellan A-stolpen/skärmen. När jag fått det att ligga mot varandra riktig, skall man täta skarven med spackel eller något liknande? Vill ju ha skarven synlig(koja vis), utan läckage.
Mvh/Edimus
Liten fråga. Jag kollade över bilen jag köpte lite mer och jag behöver nog justera HF-skärm. Det är en glipa mellan A-stolpen/skärmen. När jag fått det att ligga mot varandra riktig, skall man täta skarven med spackel eller något liknande? Vill ju ha skarven synlig(koja vis), utan läckage.
Mvh/Edimus
Less is more
Re: Skarvarna
Det ska väl ligga kaross-kitt där. Samma som man lägger i botten av dropplisterna på taket.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Hmm,skall jag försöka göra glipan tunnare och sedan Bly eller kitta. Eller är det en normalglipa efter skärmbyte och det räcker med att blya/kitta direkt? Inte min hemmaplan direkt, men viljan finns 

Less is more
original så ligger det karosserikit där.
/Marcus
/Marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
lägg inte vanligt spackel där....gjorde det misstaget på min (får skylla på att det var många år sedan).
Nu har det spruckit och ser inte fint ut alls...
Nu har det spruckit och ser inte fint ut alls...
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Det finns vattenbaserat karosserikitt nu för tiden. Funkar kanonbra, men ha inte för bråttom med att måla över det bara för det sjunker lite när det torkar.
/Jonas
/Jonas
- countryman
Var köper man det?, har fått blåsor i botten på dropplisterna, verkar som om det är det jag ska lägga där sen då.
Ole
Ole
Allt kan repareras!
-
Brukar finnas på ställen som säljer billack, annars kan du nog beställa hos din lokala Volvohandlare.
Jobbar på en själv och vi har det hemma i lager...
Kan tänka mig att det finns på Biltema också.
Jobbar på en själv och vi har det hemma i lager...
Kan tänka mig att det finns på Biltema också.
Tack för tipsen!
Blir av med Alfan på tisdag, och då får jag gött med plats i garaget att greja på.
Mvh/Edimus
Blir av med Alfan på tisdag, och då får jag gött med plats i garaget att greja på.
Mvh/Edimus
Less is more
Köp inte biltemas! Är som natt å dag ibland mellan tuberna.En kan vara bra nästa kan vara korning... Köp som sagt var hos en bilfärgsfirma eller mekonomen tex den har varit bra.
MINI 1000 -70
Quad VLS
MERCEDES 270 cdi
GSX 1100 -82
Quad VLS
MERCEDES 270 cdi
GSX 1100 -82