Tänkte bara kolla om någon känner till reglerna kring hjulbredd kontra skärmbredd vid bes. Bilen är ju omtypad för många herrans år sedan med större motor, skivbromsar etc. Resultatet av bytet till skivbromsar blev ju bredare spårvidd och för att kompensera så sitter det spacers där bak, vilket gör att det sticker utanför skärmbreddarna ca 2 cm. Provade att ta bort spacers bak men då blir ju det fel mot spårvidden fram, förra gången körde jag in med 145:or runtom men dom klarar nog inte sig denna gången. Skall jag köra in som den är och spela ovetande eller skall jag köra utan spacerplattor? Jag menar hur vet jag om den är typad för breddningen eller inte?
/Robban
Utanför skärmarna
Re: Utanför skärmarna
Tror inte den är omtypad med förändrad spårvidd. "Vettig" breddning som täcks av skärmbreddare brukar inte vara några problem. Men sticker de ut 2cm där bak så riskerar du definitivt att få en 2:a. Skaffa bredare breddare eller ta av dina spacers.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: Utanför skärmarna
Så länge slitbanan på däcket inte sticker utanför skärmen är det lugnt.
/Jonas
/Jonas
Re: Utanför skärmarna
Var och besiktigade idag utan spacers, hade nog inte spelat någon roll om de suttit på, killen som besiktigade kunde inte sluta le med hela ansiktet. Blanka papper och 2 nya år i trafik. Typiskt nog regnade det idag så den puttrade tjurigt på väg hem, men en snabb omkoppling till brytarlöst fixade allt.
Re: Utanför skärmarna
grattis, då får jag kanske fint besök snart
(om jag blir ledig nån helg...)

Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Re: Utanför skärmarna
Tackar!
Ja ring du, nån dag skall väl gå att klämma in tycker jag....
Ja ring du, nån dag skall väl gå att klämma in tycker jag....
