Ja det va så jag tänkte med.
Nya papper och nya problem.
Vad tror du om att värma upp justerskruven med något? Ska ta och plocka av beläggen med och sandpappra lite på dom för att få en bättre yta på dom. Satsar först på handbromsen.
/Anton
Läs mitt tips här ovanför, från 7 juli. Lite mer jobb, men sparar massor av bekymmer.
Kolla också de små lederna till handbromsen (vid bakhjulet och inne i trumman), de brukar rosta fast.
Blev en resa till Jula och butangasbrännare för 129:- + gas.
Efter 2-3 minuters brännande och lite småbankande osv så fick jag tillslut loss justerskruven.
Gick även bra med den andra, så nu är båda skruvarna loss.
Tänkte att jag slänger upp en bild på hur det ser ut nu.
Som ni säkert ser så saknas en av klackarna som justerskruven pressar utåt.
Tänkte även tanken att backarna kanske är felvända, är dom det?
Nu är iallafall justerskruvarna loss och det känns som att nu ska det fixas.
Då var det dags att uppdatera lite igen.
Besikning idag. Fixat med bromsbackar och annat på parkeringen.
Protokollet är som följande.
1. Bromsfördelning bak ojämn. Bara att hissa upp och justera lite på justerskruven antar jag.
2. Styrled höger yttre glapp. Någon som har en styrled liggandes hemma?
3. Rost, stomme sidobalk, båda sidorna. Har plåten men ej tillgång till svets, Någon som har tips på billig o bra person som kan sätta dit den nya plåten? Jag kan ju göra allt förarbete om bara någon kan punkta dit de nya bitarna,
4. Hjulbroms fram höger, anliggande. Är väl bara att justera antar jag.
Glad att 2orna börjar försvinna sakteligen, fick dock bara 1 vecka att köra med den då den aldrig varit godkänd helt i min ägo.
2 månader på mig innan det blir ny besiktning.
Så någon med svetskunskap i Stockholmsområdet som har tid så fort som möjligt är uppskattat. Samt styrleden då.
Om någon har hemma övers annars blir det British Motors eller från England.
Alvik, Alby, Alvik, Alby sak samma.... bila dit, fika och snacka hundkoja låter ju kul.
Har lite funderingar kring väghållning, skakningar, stötdämpare m.m...
Återigen en uppdatering kring nuvarande läget på min koja.
Har idag ljudisolerat bilen med asfaltspapp och ljudisoleringsmatta.
Mätte före och efter med decibelmätare och först hade jag 80db i bilen vid tomgång, nu nere på 65db. Enorm skillnad.
Nu kan man ju snacka med varandra när man åker.
Har dock lite funderingar kring några punkter.
- Bilen drar mycket olja. Körde 12 mil och bilen drog kanske 1 liter olja
- De ljud som hörs mest från motorrummet nu är fläkten som skramlar en del, tips o trix på att få den lite tystare?
- Få igång termostaten så tempmätaren funkar,.