Väghållning
Väghållning
Tänkte bara slänga ut en fråga. Bilen min har börjat uppföra sig lite olustigt i högre farter när jag byter fil och så, den vill gärna dansa lite för mycket. Ett glapp finns på höger sida, vet ej om det är spindelled eller styrled men det finns där. Kan detta lilla glapp göra att bilen uppför sig som den gör?
- EXCEL,PATRIK.
Re: Väghållning
Hej.
Ett glapp i framvagen kan mycket väl vara orsaken till att bilen beter sig olustigt i gropar och spårigheter. Även om glappet är litet vid leden så blir rörelsen mycket större vid hjulet och orsakar förändringar på hjulvinklarna som är oönskade.
Fixa glappet och du ska känna att bilen blir mycket trevligare att köra.
Hälsningar
Patrik.
Ett glapp i framvagen kan mycket väl vara orsaken till att bilen beter sig olustigt i gropar och spårigheter. Även om glappet är litet vid leden så blir rörelsen mycket större vid hjulet och orsakar förändringar på hjulvinklarna som är oönskade.
Fixa glappet och du ska känna att bilen blir mycket trevligare att köra.
Hälsningar
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Re: Väghållning
Ok, verkar som att jag får ta en närmare titt på det då. Tack.