Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
MR-T
Inlägg: 104 Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:
Inlägg
av MR-T » 5 september 2005 kl. 10:06
Någon som vet vad de fyra hörnplåtarna i golvet är till för ?
Syns på bilden i mitten till vänster.
tallefjanten
Inlägg: 327 Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
Ort: Krokom
Inlägg
av tallefjanten » 5 september 2005 kl. 12:54
domkraftsfästen.
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
MR-T
Inlägg: 104 Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:
Inlägg
av MR-T » 5 september 2005 kl. 13:56
Men är inte det fyrkantiga hålet i sparklådan för domkraften ?
Eller finns det flera olika ? Konstigt.....
tallefjanten
Inlägg: 327 Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
Ort: Krokom
Inlägg
av tallefjanten » 5 september 2005 kl. 18:29
jo det stämmer ,men det finns ju olika domkrafter.
+ att det möjligt var tänkt att användas för 4 pelarlyft.
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
Peder
Inlägg: 82 Blev medlem: 18 november 2004 kl. 22:16
Ort: Malmö
Inlägg
av Peder » 5 september 2005 kl. 19:54
tycker alltid de där plåtarna ser tillknusade ut så nog används de av
folk som domkraftsfästen. Om det sen är en bra idé vet jag inte.
Min bil knakar oroväckande om jag sätter domkraften där, och överallt
på nätet jag hittat så bör man bara lyfta under subframarna.
Med en fyrpunktslyft blir det ju mindre tryck på varje punkt, så då funkar
det kanske, eller om man har en ren kaross att jobba på som är lättare
än hela bilen.
Tobbe
Inlägg
av Tobbe » 5 september 2005 kl. 20:10
ag har inga sådana plåtar under min bil, jag hittade ingenstans att lyfta min bil. Vart är det säkrast att lyfta nån som vet ???
MR-T
Inlägg: 104 Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:
Inlägg
av MR-T » 5 september 2005 kl. 21:55
Det finns ett skruvhål på sparklådan vid varje plåt. Tänkte det var för någon extrautrustning.
minitokig
Inlägg: 2061 Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:
Inlägg
av minitokig » 5 september 2005 kl. 22:41
Jag har för mig att jag har hört att de plåtarna användes under tillverkningsprocessen....man skruvade fast bilen i de skruvhål som finns där.. men det är bara som jag kommer ihåg och det var ju ett tag sedan man var på fabriken, 1989 närmare bestämt...
Om man tittar på Mini Machines hemsida,
http://www.m-machine.demon.co.uk , står det att det är
"Jack stand, floor, rear, left hand".
Kanske någon annan som vet mer?
MR-T
Inlägg: 104 Blev medlem: 21 juni 2005 kl. 20:57
Ort: Haparanda
Kontakt:
Inlägg
av MR-T » 5 september 2005 kl. 23:16
Hmm. Alltså dom skall användas för pallbockar. Det låter mycket troligt. Man skjuter in pallbocken mellan plåten och säkrar med en skruv i sparklådan. Finns ingen risk att bilen kanar på bockarna då. Kanske man skulle tillverka fyra sådana.