Hej!
Har fått lite problem med ojämnt varvtal vid tomgång med min Mini 35 från 1994. För det mesta går det bra, men ibland så sjunker varvtalet för lågt och då dör motorn. Standardläget är att den ligger på runt 1100 varv/min. Ibland när det sjunker för lågt (till nära 0 varv/min), t.ex. vid rödljus, så kompenseras det snabbt upp till 1500-2000 varv/m, sen faller det ner till nära 0 igen och håller på så några gånger innan motorn dör. Det går att få igång den igen om man hjälper till och gasar på tomgång.
Problemet uppstod första gången när hon hade stått en helg vid Mälaren när jag var ute med segelbåten. Kan det ha med extra fukt att göra?
Någon som har tips om vad det kan vara för fel?
Ha det!
/ Martin
Motorn dör på tomgång
Re: Motorn dör på tomgång
Utan att veta så noga svarar jag att det nog finns någon form av elstyrd ventil
som reglerar varvtalet. Dator styr denna och att den kärvar??
Tulka
som reglerar varvtalet. Dator styr denna och att den kärvar??
Tulka
Re: Motorn dör på tomgång
Tack för din kommentar. Nu har jag nya problem som jag antar beror på samma orsak. Senast när jag försökte ta en tur fick jag inte ens igång henne. Vid något startförsök gick motorn igång och spann upp i högt varv och sen dog den. Oftast startade den inte ens.
Några nya idéer?
/ Martin
Några nya idéer?
/ Martin
Re: Motorn dör på tomgång
Ta kontakt med Rainier på Klark Classic Cars, http://www.klarkclassiccars.se/kcc.html
Han kan de där moderna kojorna också
Han kan de där moderna kojorna också

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
- silverbullet 96
- Inlägg: 666
- Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
- Ort: Stehag
Re: Motorn dör på tomgång
Sounds remarkable similar to an issue i had a year or so ago!
A couple of easy checks
- check all the vacuum pipes, especially the one from from the injector manifold towards the fueltrap (its a black and matchboxed sized, it has 2 vacuum lines running out of it). Also check the second vacuum pipe at the fuel trap - it runs toward and connects to the bottom corner of the ECU. When i say check, you should be looking for any holes, even pin size. You need to make sure that these pipes are a tight seal to where they connect.
- I would also try bypassing the fuel trap (skipping it) by just using the longest of the vacuum pipes. So it connects from the manifold to the ecu, with nothing in-between. The car might run perfect like this! If it does i suggest a new fuel trap and, while you are at it a new set of vacuum pipes. Good news as they only cost a couple of 100SEK
- Also check the other vacuum pipes, which connect to the airbox for holes/splits. One is red the other yellow.
If these are fine!
I would say you are looking at issues with the potentiometer or the stepper motor, which would be rare!
let us know how you get on!
A couple of easy checks
- check all the vacuum pipes, especially the one from from the injector manifold towards the fueltrap (its a black and matchboxed sized, it has 2 vacuum lines running out of it). Also check the second vacuum pipe at the fuel trap - it runs toward and connects to the bottom corner of the ECU. When i say check, you should be looking for any holes, even pin size. You need to make sure that these pipes are a tight seal to where they connect.
- I would also try bypassing the fuel trap (skipping it) by just using the longest of the vacuum pipes. So it connects from the manifold to the ecu, with nothing in-between. The car might run perfect like this! If it does i suggest a new fuel trap and, while you are at it a new set of vacuum pipes. Good news as they only cost a couple of 100SEK
- Also check the other vacuum pipes, which connect to the airbox for holes/splits. One is red the other yellow.
If these are fine!
I would say you are looking at issues with the potentiometer or the stepper motor, which would be rare!
let us know how you get on!