Hej
Jag hade faktiskt lite problem att få kontakt via mail när jag beställde mina hjul så jag ringde. Skrev ihop ett A4a med stödord och ladda för att fråga vad som tog sådan j.... tid . Det var en trevlig tjej som svara och allt var löst på två minuter. Hjulena dök upp efter några dagar. Min stödlapp tog väl en timme å knåpa ihop...
Fick ringa Huddersfield och då äntligen så meddelade de att de skulle skicka baksätesklädseln på stört. Har precis varit i Kroatien i 4 dagar så det har inte hänt något alls. Imorron eftermiddag ska jag besöka lackfirman och då börja diskutera pris o s v.....
Läget för tillfället handlar om lack. Har haft lackfirman här och kollat. De gav mig pris på 8000 att lacka allt utom utsidan. Det för att jag ska kunna göra det i 2 omgångar. De skulle lägga en billigare och snarlik lack där allt inte syns så mkt. Sen skickar jag in den för slutlack när allt sitter på.. tycker det var en bra deal att göra det 2 ggr. Tidigast vecka 2-3 kunde de ta den och det var ju lite trist att inte hinna innan jul men det brukar ändå vara rätt mycket att göra då.
Saknar fortfarande några löjligt små delar från Angloparts som verkar ta otroligt lång tid att få... börjar bli lite irriterad . Saknar dem för att komma vidare.
heemini skrev:Vad blir det för lack då? Eller har jag missat något avsnitt av "Drutten o kojan" ?
Troligen nån form av röd metallic. Firman håller på att ta in offerter på kandy apple red. Antar dock att den drar iväg i priset (iaf säger de det) så det blir nåt liknanade
Drutten skrev:Finns det några regler kring vilka däck som är lagliga och inte?? Jag lyckades ju köpa racingdäck ...
Yes, däcken måste vara E-märkta för att få användas på allmän väg, alternativt DOT-märkta men det är den amerikanska beteckningen och är inget krav i Europa men ofta så finns båda märkningarna på däcken.
Om det är Yoko 032 så är de godkända. Inte världens bästa däck på vått underlag, tyvärr. Om Yoko 048 är godkända vet jag inte.
Yokohama A008 är väl fortfarande ett av de absolut bästa all-round däcken som finns i 10"
Ska du byta däck så finns det säkert race-killar/tjejer här på forumet eller på BMC Motorsport.com som är intresserade av dina racedäck.
Mina däck heter A048. Är det något som är ok? På däckens sidor står dock ett stort E (med en 4:a) så det borde ju va ok? Jag måste googla runt lite också...
Drutten skrev:IAAAAHAAHAHAGGGAAA... va fan har jag köpt... har ju för f***n inte tänkt köra racing med mina 49 hästkrafter.... snacka om amatör jag är
HAAAHHAAAAA... hittade den här informationen på rejsa.nu.....
Yokohama A048
Jag har även kört dessa på min tunga BMW M3 -96. Mycket lika i karaktären till Bridestones RE540, dvs fantastiskt bra stomme vilket ger ett problemfritt umgänge med däcken. Dvs inte så kinkiga på camber osv och lätt att få rätt temp och jämnt slitage över hela däcksbredden. Inga vikningstendenser i stommen ÖHT. Fungerar även riktigt hyggligt i lite väta men bara om man får upp däckstempen. De har typiskt extremt glest grovt r-däcksmönster vilket borde ge väldigt buller men de har varit förvånansvärt tysta på min bil iaf. Av alla testade däck på just min egen bil så är de här än så länge min absoluta favorit. Lättkörda på gränsen, fantastisk stomme samt gummi med väldigt bra grepp utan att slitaget skenar iväg allt för mycket. Tyvärr är de inte bland de billigaste...
Mycket bra grepp
Finns i både stora och små dimensioner
Tål tunga och motorstarka bilar
Finns i två gummiblandningar
Lite bullriga och inte speciellt gatorienterade
E-märkta, dvs godkända för gatbruk även på helbilsgodkända bilar. (obs finns ev. några få storlekar utan e-märkning!)
Drutten skrev:Mina däck heter A048. Är det något som är ok? På däckens sidor står dock ett stort E (med en 4:a) så det borde ju va ok? Jag måste googla runt lite också...
Har varit och valt ut färg nu till pärlan. Vi bestämde oss för att lacka alla "dolda" partier i solid röd i nyans så nära den som ska synas som möjligt. Detta för att hålla ner lackkostnad och för att det ska vara lätt att rengöra. Sedan ska alla delar plockas på och därefter får den komma tillbaks till en slutlig yttre lackering.
Jag försökte smöra till mig en tidigare första lackering än vecka 2-3 så de var snälla att ställa mig först i reservkön. Hoppas hoppas.
Mitt nya bekymmer är den här jäkla bodyn. Jag vill ju lägga nåt typ av stenskottskydd under bilen innan lackering. (tror jag) och firman har som krav att det ska vara grå eller vit färg på den och att den INTE ska vara petroliumbaserad.... här har jag stannat i min iver.... såååå velig.... vad har ni andra???