Undrar om det är någon som har erfarenhet av "alloy rockers" ? Verkar vara ett enkelt sätt att få några fler hästar .
Funderade på dessa: http://www.minisport.com/mini-spare-par ... S0480.html
Har en 998 med planad o portad 1098-topp. Går jättebra men nöjd blir man ju aldrig
Lasse
Har inga positiva erfarenheter.
På vår gamla 4 timmars bil hade vi minispares 1.5 den brast en vippa.
Kolv å topp åt pipan.
Haft en minisport vippa i guld 1,7 som gått rakt av vid upp start av ny byggd motor...
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
ska man nu trimma så finns det inga genvägar
gör det riktigt från början så slipper du riva
och göra om
det kostar bara en massa extra
det känns mycket bättre om man vet att det är
riktigt gjort från första början
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Jag har en 1.5 vippa från minispares. Visst gör det skillnad. Och visst är det snyggt när jag lyfter kåpan . Sen vet jag inte om jag är lika nöjd om den brister och sabbar ventiler och kolvar. Men än så länge lirar det helt ok.
I mitt fall handlar det om vanlig körning, inte tävlingskörning med vråltrimmad motor.
Att de skulle vara så dåliga som några beskriver tror jag inte riktigt på. Hur skulle de då kunna fortsätta sälja dem? Och dessutom få dem rekommenderade i båda de engelska minitidningarna?
Hur länge har du kört med din, Crowan?
hade såna där i min 1380 förut.. gick ju så där förutom att alut i axel-bockarna sviktar så topppackningar börja gå på löpande band.. körde iaf me bryggan i 3-4 år innan de börja trassla.. fick krypa till korset å köra antirullbara från minispares istället å å sen sluta bekymmren.. [ms]http://minispares.com/Product.aspx?ty=p ... 870&title=[/ms] å sen tror jag 1.5 vippor e mera användbart på kammar typ 286 å uppåt..
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Montera offset vippor och ett lättat svänghjul sen känner du inte igen bilen, billigt och hållbart.
Om du inte kan få tag på S-vippor så kan du använda plåtvipporna, spänn upp dem i ett skruvstäd och lägg en svetssträng längs med, pressa sen i offset bussningar, sen är det optimala om du kan få tag på ett "Alstad Racing" svänghjul sen är det bara att gasa
heemini skrev:I mitt fall handlar det om vanlig körning, inte tävlingskörning med vråltrimmad motor.
Att de skulle vara så dåliga som några beskriver tror jag inte riktigt på. Hur skulle de då kunna fortsätta sälja dem? Och dessutom få dem rekommenderade i båda de engelska minitidningarna?
Hur länge har du kört med din, Crowan?
För de säljs från England .
Men jag kryper ner i min källare å håller tyst istället.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.