Jag har den "billiga" varianten. Helt OK. Inga som helst modifieringar behövs. Du tar loss den gamla spaken, tar loss de två styrstiften (obs de är ej gängade!) med hjälp av en polygrip. På med den nya kåpan och gänga i de nya styrstiften. I med spaken och klart! Tror inte skillnaden mellan denna och KAD-spaken är värd pengarna. När du ändå håller på så finns det en "styrfjäder" som gör att det går lättare att växla från 2:an till 3:an. Har inte monterat den själv ännu men har testat Minijannes och det var en grym skillnad! http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 367&title=
Förresten.... har du RodChange i din bil? Har du Remote, som det är i en 68 original, så passar ingen av dessa spakar!
Då får du ta den här: http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 845&title=
Den har jag haft innan jag bytte till RodChange låda och tyckte att det var bortkastade pengar!
heemini skrev:Jag har den "billiga" varianten. Helt OK. Inga som helst modifieringar behövs. Du tar loss den gamla spaken, tar loss de två styrstiften (obs de är ej gängade!) med hjälp av en polygrip. På med den nya kåpan och gänga i de nya styrstiften. I med spaken och klart! Tror inte skillnaden mellan denna och KAD-spaken är värd pengarna. När du ändå håller på så finns det en "styrfjäder" som gör att det går lättare att växla från 2:an till 3:an. Har inte monterat den själv ännu men har testat Minijannes och det var en grym skillnad! http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 367&title=
har idag remote men ska byta motor och låda och då blir det "rod" ingen som har en bild inifrån bilen på hur plåten serut där spaken kommer upp genom golvet ?