Bättra!
Bättra!
Hej vänner!
Behöver fixa lite ytrost på pärlan! Rost kommer ju alltid tillbaka. Hur gör jag bäst? ngn Bra roststoppare? Sån där Röd roststopp är den bäst?Om vi har ngn lack stjärna el motsv,får denne gärna förklara i steg 1 till 6 typ vilket som är bäst. Även hur jag hittar rätt kulör! Måste väl special blandas med tanke på blekning osv! Tacksam för svar..
Mvh Peter.
Behöver fixa lite ytrost på pärlan! Rost kommer ju alltid tillbaka. Hur gör jag bäst? ngn Bra roststoppare? Sån där Röd roststopp är den bäst?Om vi har ngn lack stjärna el motsv,får denne gärna förklara i steg 1 till 6 typ vilket som är bäst. Även hur jag hittar rätt kulör! Måste väl special blandas med tanke på blekning osv! Tacksam för svar..
Mvh Peter.
-
- Kontakt:
Det enklaste och lättaste e att blästra ytan där rosten finns,ALL rost måste bort om rost fläcken e tex 2cm så blästar bort 4-5cm så du e säker,,sen rengör du ytan noga och målar med vanligt rostskydd,sen ere bara å lacka,sen det där med att blanda färgen med tanke på blekning,,det kan du nog glömma,har alldrig hört talas om att nån lyckats fått till rätt kulör om färgen varit blek,kan ju pröva att använda rubbing på resten av bilen, men kom ihåg så länge rosten inte får syre eller fukt så rostar det inte så se till att fixa stenskott m,m på engång så slipper man ytrost,,kanske
men troligt vis inte på en kojja för dom tillverkas med rost som standard
hoppas det blev ett bättre svar Mvh KALLE

Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
-
Hur är det med "rost eater" vad jag har hör ska det ju vara ganska effektivt.
Jag ska laga rost på min andra bil snart och hade tänkt mig något i den här stilen:
1. Punktblästra bort färg och rost.
2. Lägga på rost eater för att ta bort ev. rost rester.
3. Grunda med Zink grund.
4. Spackla/slipa.
5. Maskera runt skadan och grunda igen.
6. Våtslipa färgkanten med ett mycket fint sandpapper.
7. Klippa till en mall som man sedan håller någon cm från plåten medan man lackar ett par lager.
8. Våtslipar ännu en gång, sedan polera bort övergången så gott det går.
Kom gärna med synpunkter?
Jag ska laga rost på min andra bil snart och hade tänkt mig något i den här stilen:
1. Punktblästra bort färg och rost.
2. Lägga på rost eater för att ta bort ev. rost rester.
3. Grunda med Zink grund.
4. Spackla/slipa.
5. Maskera runt skadan och grunda igen.
6. Våtslipa färgkanten med ett mycket fint sandpapper.
7. Klippa till en mall som man sedan håller någon cm från plåten medan man lackar ett par lager.
8. Våtslipar ännu en gång, sedan polera bort övergången så gott det går.
Kom gärna med synpunkter?