Har sneglat lite på dessa förgasare.
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 717&title=
Någon som har mer erfarenhet än mig gällande twin carbs ?!?
Sitter för tillfället dubbla 1,25 ( HS2:or ) monterat på min koja.
Är de värt å gå upp en storlek, eller kastar man bara pengarna i sjön?
Tack på förhand
/ Ronnie
Råd / tips gällande dubbla su
Råd / tips gällande dubbla su
// Ronnie
MK3 -73
SLK 200 -04
Berlingo -12 ( firmabil )
MK3 -73
SLK 200 -04
Berlingo -12 ( firmabil )
Re: Råd / tips gällande dubbla su
Är inte hemma och kan kolla nu, men i David Vizard's bok om Minitrimning finns det bra bänkkörningar med olika förgasare.
Men, jag tror att dubbla 1,25" räcker upp till nånstans 90 hk. Sen beror det ju på vad du är ute efter, har du 1000, 1275 eller 1380? Standard kam eller vass? Grottad topp? Extraktorrör?
Även slutväxeln kan spela roll, för större förgasare innebär inte bättre segdragning.
Man kan också med ganska enkla medel förbättra flödet i sina gamla förgasare, med gott resultat. Då har man ju en mindre anledning att lägga ut pengar på nya och större.
Men, jag tror att dubbla 1,25" räcker upp till nånstans 90 hk. Sen beror det ju på vad du är ute efter, har du 1000, 1275 eller 1380? Standard kam eller vass? Grottad topp? Extraktorrör?
Även slutväxeln kan spela roll, för större förgasare innebär inte bättre segdragning.
Man kan också med ganska enkla medel förbättra flödet i sina gamla förgasare, med gott resultat. Då har man ju en mindre anledning att lägga ut pengar på nya och större.
Morris 850 -65
Mini 1000 -75
Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70
XJR -98
Mini 1000 -75
Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70
XJR -98
Re: Råd / tips gällande dubbla su
Tacksam för snabbt å bra svar..
Jag jobbar med en 1275:à, Extraktorrör och helsystem just nu. Ska väl bli mer framöver.
Satt nämligen å gjorde en beställningslista på bromsuppgradering å stötdämpare, å va lite fundersam om just förgasarna.
Kanske bäst å börja med å koppla in brebandslambdan för att sen gå vidare på förgasarna.
Framtida planer är väl toppen,kolvar,kam å lite annat lull-lull.
Tack än en gång för snabbt svar
/ Ronnie

Jag jobbar med en 1275:à, Extraktorrör och helsystem just nu. Ska väl bli mer framöver.

Satt nämligen å gjorde en beställningslista på bromsuppgradering å stötdämpare, å va lite fundersam om just förgasarna.
Kanske bäst å börja med å koppla in brebandslambdan för att sen gå vidare på förgasarna.
Framtida planer är väl toppen,kolvar,kam å lite annat lull-lull.
Tack än en gång för snabbt svar
/ Ronnie
// Ronnie
MK3 -73
SLK 200 -04
Berlingo -12 ( firmabil )
MK3 -73
SLK 200 -04
Berlingo -12 ( firmabil )