Första hjulklappen
Första hjulklappen

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
- EXCEL,PATRIK.
Re: Första hjulklappen
Snyggt.
Blir en riktigt skön stil på din bil.
Hälsningar
Patrik.
Blir en riktigt skön stil på din bil.
Hälsningar
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Ja, jävlar vad snyggt!!
Tack, pöjkar!
Jag har alltid gillat Mamba och kunde inte hålla mig när jag såg dem i vitt. Ska bli kul att testa 032-däcken oxå.
Nu väntar jag på Jannes växelspaksspecialmojäng och komplett skivbromskit från MiniSpares.
Sluträkningen på koja-kostnader detta år blir alldeles för hög....men va f**n......you only live once.

Jag har alltid gillat Mamba och kunde inte hålla mig när jag såg dem i vitt. Ska bli kul att testa 032-däcken oxå.
Nu väntar jag på Jannes växelspaksspecialmojäng och komplett skivbromskit från MiniSpares.
Sluträkningen på koja-kostnader detta år blir alldeles för hög....men va f**n......you only live once.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Första hjulklappen
Har du tagit med spacers för bakhjulen? Annars kommer framhjulen sticka ut mer än bak med s-bromsar.
Sitter mini-fins på där bak nu. Kan inte ha det mer "space´at". Men du har rätt i att det nog kommer att sticka ut en cm extra där fram. Får jag låna hjul av dig till nästa besiktning

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Ah, du har redan minifins, ja dåså 

Grymt snygga, funderade lite på dom svarta men fick hejda mig lite =)
- blacksaabrules
Din bil är rackarns snygg, men du behöver nog inte vara orolig för besiktningen. Så länge slitbanan på däcken är innanför skärmkanten så ska det vara OK.
Synd att jag inte råkade få syn på din bil när jag var och försökte köra vilse i Nacka för ett par månader sen, vore kul och se den live. Nya försök i sommar.
/ Erik
Synd att jag inte råkade få syn på din bil när jag var och försökte köra vilse i Nacka för ett par månader sen, vore kul och se den live. Nya försök i sommar.
/ Erik
Tackar!
Vi brukar fika o käka glass på torsdagskvällarna här i Sthlm. Försök o tajma in ett besök då så träffar du fler av oss. Men av naturliga skäl så ligger ju detta nere ett par månader till. Det är någon som kallas Kung Bore som ska flytta först.....
Ang. bredden så använde jag s.k. garagelist på en tidigare koja. Den är ca 3cm bred och jag satte den med kardborreband under den befintliga breddaren så den stack ut och täckte slitbanan helt. Sen var det bara att rycka bort den innan hemresan med blankt papper
/Lasse
Vi brukar fika o käka glass på torsdagskvällarna här i Sthlm. Försök o tajma in ett besök då så träffar du fler av oss. Men av naturliga skäl så ligger ju detta nere ett par månader till. Det är någon som kallas Kung Bore som ska flytta först.....
Ang. bredden så använde jag s.k. garagelist på en tidigare koja. Den är ca 3cm bred och jag satte den med kardborreband under den befintliga breddaren så den stack ut och täckte slitbanan helt. Sen var det bara att rycka bort den innan hemresan med blankt papper

/Lasse
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Underbart vacker!!
De finns allt besgubbar som inte gillar de ändå, tyvärr, åkte själv dit på omreg även om mina breddare va utanför däcken.. (bilen va för bred)
Nåt som kommer förfölja mej hela livet, inte gla på den gubben
De finns allt besgubbar som inte gillar de ändå, tyvärr, åkte själv dit på omreg även om mina breddare va utanför däcken.. (bilen va för bred)
Nåt som kommer förfölja mej hela livet, inte gla på den gubben

- silverbullet 96
What front brakes do you have fitted? Cooper s 7.5 or 7.9 discs? I wonder if these wheels would fit over a 7.9 disc.
Haven't fitted them yet, but they are 7,5.
Send a mail to Midland Wheels and ask them.
Send a mail to Midland Wheels and ask them.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k