HJÄLP, Motorproblem

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
*MAIZON*

HJÄLP, Motorproblem

Inlägg av *MAIZON* »

Hjälp, ja e i behov av någon med mer kunskap än vad jag har....
Jag plockade ur motor å låda i bilen för å renovera vxl-lådan, vilket gick hur bra som helst, men osmart som jag va, glömde jag märka upp vilka kablar som satt var till "startrelä/kontakt" (??).
Problemet jag nu har är att INGENTING fungerar när jag vrir på tändningen, när jag vrir på startögonblicket tänder sig ignition-lampan, men inget annat händer.
Om jag vrir på tändningen, fungerar inget, varken ljus, blinkers, signalhorn, spolning m.m.
Oavset vilken funktion jag aktiverar så det enda som händer är att ignition-lampan tänder sig, that´s it.
Min första tanke, samt det jag tror är huvudfelet är att det är felkopplat på startrelät/kontakten.
Någon som vet/har bilder på hur man ska koppla kablarna till den??
Har en -73 med 1275cc motor i.......

Tacksam för alla råd å tips jag kan få.............inspirationen är inte hög just nu pga detta :-(
Användarens profilbild
minijanne
Administratör

HJÄLP, Motorproblem

Inlägg av minijanne »

Bild
*MAIZON*

Re: HJÄLP, Motorproblem

Inlägg av *MAIZON* »

Kanon minijanne, tackar för bilden....
Men det skulle underlätta oerhört om jag visste vilka kablar som går till vad :-/
Användarens profilbild
Crona
Kontakt:

Re: HJÄLP, Motorproblem

Inlägg av Crona »

Ledningarna skall sitta på samma sida som kabeln från batteriet, annars blir det bara ström på dem när startmotorn jobbar :wink: Vart de går är inte så viktigt då det fungerat innan men de går till generatorn och säkringsdosan och den tredje vet jag inte på rak arm.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Skriv svar