Koventera hydrololastic fram
Koventera hydrololastic fram
Tänkte byta ut min hydrolasticfjädring fram mot vanlig torrfjädring. Eftersom den redan är bytt bak och den börjar bli lite för låg fram är det nu dags. Så frågan är, vilka delar behöver jag och måste motorn tas ur? Tänkte behålla framramen så det hade varit smidigt om fjädringen går att byta när motorn är i. Tanken är att det ska vara hilos eftersom jag har hört att den blir för låg annars? Tack på förhand
Re: Koventera hydrololastic fram
När det gäller fram, då kan du, om jag inte minns fel, använda hydrolastic ramen. Förutom att byta gummibollarna och alu trumpeterna (eller HiLo's), behöver du ocka byta dem övre bärarmarna. Sen montera stötdämpare med fästen på innerskärmarna.
Bak kan man använda ramen också, men då får du ta bort skålarna var fjäderbollarna sitter emot. Kanten till skålarna har nämligen exakt samma diameter som torra fjäderbollarna. Skålarna sitter punktsvetsade (ung. 15st/skål) och får du borra loss med en vass 8mm borr. Bak måste man byta spiralfjädrarna mot stötdämpare.
Montera HiLo's bak och fram, de är billiga och då kan du justera höjden exakt som du vill.
Nånting jag har glömt att nämna?
Bak kan man använda ramen också, men då får du ta bort skålarna var fjäderbollarna sitter emot. Kanten till skålarna har nämligen exakt samma diameter som torra fjäderbollarna. Skålarna sitter punktsvetsade (ung. 15st/skål) och får du borra loss med en vass 8mm borr. Bak måste man byta spiralfjädrarna mot stötdämpare.
Montera HiLo's bak och fram, de är billiga och då kan du justera höjden exakt som du vill.
Nånting jag har glömt att nämna?
Modern cars are nothing but visual pollution !
Re: Koventera hydrololastic fram
Tack för hjälpen! Då blir det att beställa http://minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=34788 samt http://minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=37151 De andra grejorna har jag nog liggande någonstans. Ska bli skönt med lite bättre väghållning nu i vår 
