Pris på lackering och färgtips...

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
palman

Inlägg av palman »

du lången att blästra en kaross äör det inget fel med..du som verkar ha så stor erfarenhet borde ju veta det.det finns ju vissa gränser när du ska blästra karossen när det gäller tryck och utrustning.det är många som blästrar dom och det blir finfint..bara man gör det rätt.. jag har punktblästrat en hel del på in kojja ,både golvet och underedet och lite ytrost och sånt och du kan nog inte få det bättre än så.

mvh jonas
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

det går alldeles utmärkt att blästa en kaross om man inte blästrar typ mitt på taket eller mitt på en dörr,,,,,ALLT och då menar jag ALLT annat går att blästra,bara för man blästrar så behöver man inte använda sand man kan använda glas,samt flera olika andra saker,om ni har flera frågor angående blästring så tycker jag ni kan skicka ett mail till Tallefjanten här på forumet,,,,,,han jobbar nämligen på ett företag som blästrar och jag vet att han har blästrat en kojja men inte dom stora partierna som jag nämnde ovan,,,, så nu kommer det ett svar till.... man måste fråga för att lära sig hur ska man göra om inte man gör det på ett forum???

VÅRDA SPRÅKET ANNARS SÅ HAR NI INGET HÄR ATT GÖRA ANSER JAG!!!

det e min åsikt Mvh Kalle
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Andykidden är det dom du har ???? http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33918

och med framskärmen så finns det i mängder att få tag på,den från 88 passar alldeles utmärkt,be dom kolla på ex minispares eller be dom ringa jana motors så får dom ändra sig annars så får dom väl beställa en ny kaross för dom finns också :)

Mini pickup -67
palman

Inlägg av palman »

vet inte om du menade mig pickupkalle men om jag sagt något olämpligt så ber jag om ursäkt.

mvh jonas
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

makervall skrev:Sen kanske man kan annvända ett lite snällare språk mot de "mindre kunniga" på forumet. Alla kan inte veta allt. Någon har sagt att det inte finns några dumma frågor bara dumma svar...

Precis! Forumet är till för att man ska kunna fråga kunniga människor om sånt som man själv inte är nån expert på. Har man då nåt konstruktivt svar och vill hjälpa personen i fråga så svarar man. Har man inget vettigt att skriva så låter man bli. Och framförallt så vill jag inte veta av några idiotförklarningar bara för att någon inte besitter all kunskap! Den som håller på med sånt får göra det nån annanstans för på det här forumet vill jag fan i mig inte se några såna här grejer i framtiden! Det förstör bara stämningen, retar upp folk och är fullständigt onödigt... :evil:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Jimbo
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

lången skrev:jimbo ville ha bilen blästrad ?????

har han nånsin sett en bil BLÄSTRAD???????????????????????????????

det innebär att man sprutar sand på den med VÄLDIGT högt tryck dvs karossen blir deformerad mer eller mindre.

blästrar gör man på små delar tex underredsdetaljer hjulupphängningar o sånt...

eller punktblästrar SMÅ rostskador

snälla lyssna mer på dom äldre som vet vad dom gör!!!

dom har gjort misstagen en gång för länge sen och har lärt sig den hårda vägen, INTE genom nåt jävla forum

Du lången, innan du går på som ett ånglok kan jag berätta att det finns kunniga blästrare som fixar o blästra en bil, med alla dess plåtar, men kaross är ett utmärkt exempel, jag är inte så jävlig på just blästring själv, så jag anlitade en som va det, och som dom skriver ovan så slipades först de stora ytorna som t.ex. taket med en slipmakin först.

Sen lången har jag läst dina inlägg lite och jag tycker inte att du har nått o tillföra det här forumet, det är mest dryga kommentarer från din sida. Förstår inte vad du har från det här forumet och hämta om du besitter så mycke kunskap och inte vill dela med dig av den. Tråkigt att de ska vara så när det i övrigt är en kanonsida för kunskapssökning för alla inte fullt så fullfjädrade! (sarkastisk)
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Palman det e inte dig jag menar!!!!!

Mini pickup -67
palman

Inlägg av palman »

ok.det var ju bra de..

ha de bra allisammans
lången

Inlägg av lången »

Håller med er ,,, Fullständigt ONÖDIGT att gå på som en vält!!

ber tusen gånger om ursäkt,ska inte hända igen.

hade haft en annan diskussion med en annan kille, men det ska ju inte gå ut över er.

och ni har rätt , sånt ska inte finnas här på forumet.

(tror jag stänger min rådgivning ett tag, dvs håller tyst!) :oops:

hoppas andykidden fick nån hjälp av mitt personliga pm han fick?
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

pickupkalle skrev:Andykidden är det dom du har ???? http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33918

och med framskärmen så finns det i mängder att få tag på,den från 88 passar alldeles utmärkt,be dom kolla på ex minispares eller be dom ringa jana motors så får dom ändra sig annars så får dom väl beställa en ny kaross för dom finns också :)

Jag tror att det är de jag har/hade men de är iaf inte de som sitter på nu. Kan man säga att man vill ha pengar i mellan? Eller skall jag skriva ut sidan och ge till dem? Det står ju att de är till bilen. Det kan jag lova att det inte gör på dem jag har nu.

(Har fortfarande inte fått tillbaka bilen. Jag skall titta på den igen på fredag.)
Skriv svar