Ja det är absolut +35 som ställer till det! Det är mycket inåt-breddning det!
Att byta trummor är lätt. Du behöver det jag länkade till samt även 4 st av dessa:
http://www.minispares.com/Product.aspx? ... 541&title=
Byter du till trummor med breddare så MÅSTE du byta bultar!
Du tar bort de gamla trummorna och knackar de gamla hjulbultarna inåt så de släpper. Sedan lossar du hubben och drar ut den lite så att de nya bultarna går att få i. Antingen tar du bort hela hubben och knackar i de nya bultarna eller också fäster du hubben igen och sätter dit trumman och hjulet och sedan drar du in bultarna på plats. Om du gör på det senare sättet så kolla flera gånger att bulten verkligen är inne hela vägen!
Där fram måste du lossa hjullagren för att komma åt att byta bultar. Och eftersom lagren är inpressade så blir det mer jobb.
Jag skulle inte bry mig om att byta där fram. Om du byter till skivor så breddar det ca 1,5" på vardera sida!
Lättaste alternativet är alltså riktigt breda spacers där bak men det säkraste och bästa är att byta trummor!
Däcksvikt på däcket låter inte klokt.

Kan det vara en självhäftande som hamnat där av misstag?
Huddersfield är en riktigt bra firma så du får nog svar från dem så småningom.
/Lasse