Nästan äkta Cooper på Blocket
-
Re: Nästan äkta Cooper på Blocket
Nu gav jag inte så mycket för min så jag förlorar ingenting oavsett. =)
Fick du vänta länge på ditt heritage-papper? Det står nåt om upp till 60 dagar på deras sida, jag hoppas de hittar den här bilen ganska snart och skickar info snabbare än 60 dagar.
Fick du vänta länge på ditt heritage-papper? Det står nåt om upp till 60 dagar på deras sida, jag hoppas de hittar den här bilen ganska snart och skickar info snabbare än 60 dagar.
Nä precis då är allt bonus, men om man betalar 20-25 tusen extra så skall det vara rätt grejor.AustinMini skrev:Nu gav jag inte så mycket för min så jag förlorar ingenting oavsett. =)
Kommer inte ihåg hur lång tid det tog det var 1992AustinMini skrev:Fick du vänta länge på ditt heritage-papper? Det står nåt om upp till 60 dagar på deras sida, jag hoppas de hittar den här bilen ganska snart och skickar info snabbare än 60 dagar.

//Thomas
-
Okej, några veckor, är väl ett gigantiskt register att bläddra igenom, det var ju några kojor som såldes…
I alla fall, i dag fick jag kopior på ägarbyteshandlingar på bilen, även på den allra förste ägaren (en präst) i Sverige. Den har alltid varit blå, som jag misstänkt då samt att det alltid varit golvväxelspak i den. Men, nu är frågan: när slutade Mini tillverka dörröppningsanordning med vajer på insidan? Min koja har en dörröppningsmekanism med vajer och svart tjusigt handtag att hålla i och dra med. För det står i första reg-pappret i Sverige som skrevs 30/9 1971 att det här är årsmodell 1971. Man kanske bytt dörrar på den, vad vet jag men säljaren sa mig att 1969 var sista året med den modellen av öppning från insidan.
Känns lite som ett hopplock av överblivna delar man hittat på fabriken ha ha ha.
Får se sen vad Heritage-pappret säger om några veckor.
I alla fall, i dag fick jag kopior på ägarbyteshandlingar på bilen, även på den allra förste ägaren (en präst) i Sverige. Den har alltid varit blå, som jag misstänkt då samt att det alltid varit golvväxelspak i den. Men, nu är frågan: när slutade Mini tillverka dörröppningsanordning med vajer på insidan? Min koja har en dörröppningsmekanism med vajer och svart tjusigt handtag att hålla i och dra med. För det står i första reg-pappret i Sverige som skrevs 30/9 1971 att det här är årsmodell 1971. Man kanske bytt dörrar på den, vad vet jag men säljaren sa mig att 1969 var sista året med den modellen av öppning från insidan.
Känns lite som ett hopplock av överblivna delar man hittat på fabriken ha ha ha.

Får se sen vad Heritage-pappret säger om några veckor.
Det är åtminstone ingen 71:a på bilderna
Skall bli skoj att höra vad det står för tillverkningsdag på certifikatet.
Dörröppning med wire tror jag inte ens fanns på MKII möjligen på någon 850 snik modell, men det är enkelt att konvertera åt båda hållen och det kan väll vara lite fräckt att öppna med "snöre"
//Thomas

Dörröppning med wire tror jag inte ens fanns på MKII möjligen på någon 850 snik modell, men det är enkelt att konvertera åt båda hållen och det kan väll vara lite fräckt att öppna med "snöre"

//Thomas
En till äkta Mini Cooper, Mark1 64 på blocket
http://www.blocket.se/hassleholm/Akta_M ... ?ca=11&w=3
Lite halvsuddiga bilder, nån som kan tyda bilden med serienumret ?

Var dig själv, alla andra är upptagna.
Rover Mini Cooper - 97
Rover Mini Cooper - 97
-
Sorry, jag råkade klicka på fel ikon!! Nej jag ville inte alls anmäla detta inlägg, jag ville svara helt enkelt.Alice skrev:En till äkta Mini Cooper, Mark1 64 på blocket
Det ser ut som att chassinumret börjar på X där med?? X*A2S4L *58591* (en 2:a som sista siffra?)
(* menas att jag ser inte vad det står). Ruskigt suddiga bilder dock.
Jag gissar att det står K(A)2S4L585918 (A) kan vara ett mellanslag.AustinMini skrev:Det ser ut som att chassinumret börjar på X där med?? X*A2S4L *58591* (en 2:a som sista siffra?)
(* menas att jag ser inte vad det står). Ruskigt suddiga bilder dock.
Bilen är äkta (åtminstone papperna) det är ett K i början vilket betyder Morris Cooper, men varför har den torrfjädring kom inte hydrolastic 64??.
Killen som säljer den har varit på forumet slutet på 2011 då hade han precis köpt den, först sökte han en huvudcylinder tror jag och sen lå den till salu han jobba i Tyskland och uppgav ett tyskt nummer.
Hittar inte annonsen men det städas ju regelbundet bland säljes och köpes och då försvinner tyvärr även alla inlägg runt omkring också.
//Thomas
Edit, såg nu att det tyska numret står även i annonsen...
200.000 till 350.000kr för en Cooper på Mobile.de? REAAAALY !Alice skrev:En till äkta Mini Cooper, Mark1 64 på blocket

Kanske en toprenoverad Cooper S med känd rallyhistoria...

En vanlig Mini i London för 450.000, eeeh, NOT! Det var kanske den ena vita allra tidigaste 59:a, men vanlig var den INTE. Vilken skojare

Modern cars are nothing but visual pollution !

Men hur var det med hydrolastic kom inte det 64??
//Thomas
Yep, 64-69, förutom Van och Pickup.
Cooper S, Clubman och 1275GT hade hydrolastic t.o.m. 1971.
Cooper S, Clubman och 1275GT hade hydrolastic t.o.m. 1971.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Ja jag ville minnas jag läst det.
//Thomas
//Thomas
-
Vad är hydrolastic? Förlåt en korkad fråga men är det möjligen fjädring man fyller på olja i? Sån sitter på min i så fall.
Nästan äkta Cooper på Blocket
Vätskefjädring, ja. Men inte olja på kojor utan hydrolastic-vätska. Finns många trådar om detta på forumet.
-
Tack för svar. Nästa gång söker jag så jag inte besudlar trådar med korkade frågor.minijanne skrev:Vätskefjädring, ja. Men inte olja på kojor utan hydrolastic-vätska. Finns många trådar om detta på forumet.