Custombygge till pickup samt släpvagn!
Så, eller ska jag säga SÅÅÅÅÅÅÅ har jag äntligen kommit fram till vad jag ska göra med mitt tomma chassi hemma!
Ursprungsbil: Austin Mini 1000 1975 Jubileumsbil nr 183.
Projektidé: Bygga pickup och av bakänden bygga släpvagn.
Planering: Skissar just nu och utgår från en blueprint utav en pickup från 60-talet.
Kommer ta kontakt med SFRO, så jag kan planera ännu mera. Äger redan senaste boken deras.
Planerad byggtid:
Pickup, 2 år.
Släpvagn, 6 månader.
Utrustning bil
Däck: 6 x 10" Revolite Black med 165/70x10 Yokohama A032R.
Downpipes eller dubbla pipor uppåt vid flaket ovanför taket.
Ursprungsbil: Austin Mini 1000 1975 Jubileumsbil nr 183.
Projektidé: Bygga pickup och av bakänden bygga släpvagn.
Planering: Skissar just nu och utgår från en blueprint utav en pickup från 60-talet.
Kommer ta kontakt med SFRO, så jag kan planera ännu mera. Äger redan senaste boken deras.
Planerad byggtid:
Pickup, 2 år.
Släpvagn, 6 månader.
Utrustning bil
Däck: 6 x 10" Revolite Black med 165/70x10 Yokohama A032R.
Downpipes eller dubbla pipor uppåt vid flaket ovanför taket.
Re: Custombygge till pickup samt släpvagn!

Ett utkast på hur den kan komma att se ut...

Donatorsbilen i dess skick idag...

Kul!
Du har ju även otroligt tur. Många bilar som stått länge har det ju växt träd genom, men jag har aldrig sett ett träd som växt åt det där hållet och dessutom utan att skada något
Du har ju även otroligt tur. Många bilar som stått länge har det ju växt träd genom, men jag har aldrig sett ett träd som växt åt det där hållet och dessutom utan att skada något

lol..
kul projekt, lycka till!
kul projekt, lycka till!
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
Skall ni förlänga hjulbasen eller köra som den är? ser förlängd ut på ert utkast.Pontus skrev:
Men det är kul när man vet vad man vill och står i startgroparna.
//Lars
Less is more
Utkastet är ju från en original pickup, så där är hjulbasen endast 10 cm längre än vanliga kojor. Tänk vad 10 cm kan göra för skrytmånsarna.Edimus skrev:Skall ni förlänga hjulbasen eller köra som den är? ser förlängd ut på ert utkast.Pontus skrev:
Men det är kul när man vet vad man vill och står i startgroparna.
//Lars

Så ja, hjulbasen kommer att förlängas dessa 10 cm. Annars kommer det se helt galet ut...
Men allt detta kommer att åtgärdas i slutskedet med karosseriarbetet. Under tiden så kommer jag bygga motor, fram- och bakvagn samt fixa till instrument osv.

Pontus skrev:Edimus skrev:Hade nog börjar med den ombyggnationen om jag vart du.. E nogMen allt detta kommer att åtgärdas i slutskedet med karosseriarbetet. Under tiden så kommer jag bygga motor, fram- och bakvagn samt fixa till instrument osv. :)[/quote skrev:
Det mest krävande och jävligaste..
Men det e ju jag det..
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Jodå, men har lite saker jag måste fixa innan jag kan sätta igång med det också. Vill ha allt på plats innan jag sätter igång just det jobbet så.Ola skrev: Hade nog börjar med den ombyggnationen om jag vart du.. E nog
Det mest krävande och jävligaste..
Men det e ju jag det..

Vilket projekt i ordningen är detta??? 

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Det slutgiltiga...heemini skrev:Vilket projekt i ordningen är detta???

Härligt, Pontus! Kör hårt! 

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
har ett projekt i bakhuvudet som involverar något liknande så hoppas att du slutför detta projekt Pontus 
Håller förvisso också med om att det är en skum ordning på projektet men jag förstår den också. På detta sättet så kan du alltid sätta motorn o allt i bilen och få en färdig mini om tiden inte skulle räcka till. Annars står du där med ett söndersågat skal till ingen nytta.
Kör på!

Håller förvisso också med om att det är en skum ordning på projektet men jag förstår den också. På detta sättet så kan du alltid sätta motorn o allt i bilen och få en färdig mini om tiden inte skulle räcka till. Annars står du där med ett söndersågat skal till ingen nytta.
Kör på!
Tomas Hylander - *admin*
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
...igen...Hylsan skrev:Annars står du där med ett söndersågat skal till ingen nytta.
Tog och tänkte igenom detta noga, och vägt fördelar mot nackdelar. Och genom att bygga chassit på slutet så kan jag, om jag lyckas få tag på ett pickup-chassi bara flytta montera in det och göra något annat med detta istället för att skära sönder chassit. Vet av ett chassi nu i England, men utan papper och allt. Sen ska det ju hem också.Hylsan skrev:har ett projekt i bakhuvudet som involverar något liknande så hoppas att du slutför detta projekt Pontus
Kör på!