Montera låslisten på fram- och bakruta
Montera låslisten på fram- och bakruta
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
- HerrSlentrian
Sv: Montera låslisten på fram- och bakruta
Så då menar du att du att du fått dit listerna nu? Och att du gjorde det på under minuten?! 
Bra video för övrigt.
Skickat från min HTC EVO 3D X515m via Tapatalk 2

Bra video för övrigt.
Austin Clubman MKIII (1972)
Re: Sv: Montera låslisten på fram- och bakruta
Ne, fyy fan va bökigt det ska vara... listen blev hackig och repig.. fult och trist... har framrutan kvar nu....HerrSlentrian skrev:Så då menar du att du att du fått dit listerna nu? Och att du gjorde det på under minuten?!
Bra video för övrigt.
Re: Montera låslisten på fram- och bakruta
Ett nytt tips är att åka till en glasmästarfirma och pröjsa 300 spänn och få det snyggt. ( lite dyrt dock) 

Jag har en sånt verktyg, dock med en liten rulle. Då trycker man kromlisten in i gummilisten och rullar smidigt över gummilisten. Tar 20 sekunder
Ps: Pensla lite tvål (eller däckmonteringspasta, även bättre), i spåret, då glider det som en ål. Om man använder WD40 eller dylikt, då måste man avfetta hela rutan etc.

Ps: Pensla lite tvål (eller däckmonteringspasta, även bättre), i spåret, då glider det som en ål. Om man använder WD40 eller dylikt, då måste man avfetta hela rutan etc.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Det var det verktyget som firman använde....
Mitt verktyg är tragiskt dåligt

Mitt verktyg är tragiskt dåligt

- Hollywood Vampire
Har ett sådant verktyg som min morfar lät tillverka på 60-talet! Fast då till snarlik låslist för husvagnrutor.
Vi fick tips av en gammal avdankad glasmästare att pensla paraffinolja i spåret på listen innan applicering! =)
Vi fick tips av en gammal avdankad glasmästare att pensla paraffinolja i spåret på listen innan applicering! =)
kan verkligen tips om specialvertyget. Jag köpte detta, använde vaselin på listen och det tog mig max 3min att sätta fast den
http://minispares.com/product/Classic/A ... 0to%20shop
http://minispares.com/product/Classic/A ... 0to%20shop