Vad händer!? Jo. "nya" bilen börjar strula 5h efter man hämtat den. Detta löser sig dock till efter helgen då man lämnat in den på service hos bilhandlaren. Sen börjar nästa bil strula.... Maaaaassor med "blå" rök ur avgassystemet. Konstaterar efter att ha kollat ner vid turbon att det läcker olja ur turbon(blött av olja där flänsen sitter efter turbon). KUL!
Men som tur är så växer ju som vi alla vet pengar på träd! Så då var det problemet löst..... Eller så kanske större delen av semesterkassan rök! Beställer en ny turbo för "en billig slant". Tänkte att då man ändå byter så kan jag väl slå till med en uppgraderingsturbo, driftsäkrare och pålitligare än den förra. Dock så beställer jag inte en original turbo. För killen jag kontaktar har extrapris på en bättre turbo, och framför allt billigare turbo. "behövs bara anpassa hålen (vridningen på turbin-, lager- och avgas-huset). Snabbt fixat! Bara det att man måste svetsa dit en fläns på downpipen som passar på turbon.
2 veckor senare sitter ski**n på plats. Bilen går bättre än någonsin och
ÄNTLIGEN kan man ut och fiska!

Så nu är jag nöjd och glad igen. Så nu kanske det är dags för en projekt tråd så man kommer någon vart med den riktiga bilen!
Skickat från min HTC EVO 3D X515m via Tapatalk 2