Vad måste man tänka på om man vill montera en 71:as motor m låda i en 75:as kaross?
Jag menar - blir det till att modda kaross, och drivaxlarna passar väl inte rakt på?! Är det för mycket jobb för att det ska anses som nån ide?
Remotelåda i rodchange-bil?
- Magna-Flash
Remotelåda i rodchange-bil?
/Magnus
--------------------------------------------------
Mini 1000 -75 (jubileumsmodell)
Mini Van -75
Mini Van -75
Re: Remotelåda i rodchange-bil?
Bakre upphängningen finns ju inte på en 75, där sitter enbart växelspaken, så det måste modifieras.
Drivaxlarna har olika inre drivknutar, så där måste det också ändras.
Allt går ju förstås att få ihop, frågan är om det är en god idé. Jag hade nog inte gjort det. Alternativet är kanske att behålla 75:ans låda och sätta på 71:ans motor på den.
Drivaxlarna har olika inre drivknutar, så där måste det också ändras.
Allt går ju förstås att få ihop, frågan är om det är en god idé. Jag hade nog inte gjort det. Alternativet är kanske att behålla 75:ans låda och sätta på 71:ans motor på den.
Morris 850 -65
Mini 1000 -75
Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70
XJR -98
Mini 1000 -75
Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70
XJR -98
- Magna-Flash
Re: Remotelåda i rodchange-bil?
Som jag misstänkte alltså
Anledningen till ett byte var att jag kan komma över en 1000-motor som är helrepad (både motor och låda) av Jana på 90-talet och inte mycket körd efter det! Men - jag hoppar nog av erbjudandet då det blir för mycket jobb... Synd - det var ett bra pris på en helrepad motor
Får leta efter en 1275 med rodchange-låda istället - blir roligare så...

Anledningen till ett byte var att jag kan komma över en 1000-motor som är helrepad (både motor och låda) av Jana på 90-talet och inte mycket körd efter det! Men - jag hoppar nog av erbjudandet då det blir för mycket jobb... Synd - det var ett bra pris på en helrepad motor

Får leta efter en 1275 med rodchange-låda istället - blir roligare så...
/Magnus
Mini Van -75
Mini Van -75