Diesel koja?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
LennieM

Diesel koja?

Inlägg av LennieM »

Vad tror ni om denna skulle det gå att konvertera så den passar i en koja?
Tips: annons på blocket
BMC-dieselmotor 1500
http://www.blocket.se/varmland/BMC_dies ... 4.htm?ca=7
Användarens profilbild
Crona
Kontakt:

Re: Diesel koja?

Inlägg av Crona »

Nej det blir ett näst intill omöjligt projekt, den är avsedd för längs montage så det blir nog tufft att hitta en växellåda som kan användas.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Håller med Thommas, nästan omöjligt. Tror att 1500cc motorn bygger på B motorn och våra motorer är A motor.
Samma konstruktion i motorn, men B motorn är större i allt, passar alltså inte.

Jag har för mig att A motorn finns som diesel variant, bla som motor i små kanalbåtar. Hittar man en sådan och bygger ihop en motor av två, tar det som är specifikt för en diesel och det som är det för en koja. Så kanske det går att få en koja med dieselmotor.

Men varför? För att det går, jo men blir den något roligt att köra? Troligen inte då det är den gamla dieseltekniken. Trött och långsam, men snål.

Hälsningar
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
cmmmm

Inlägg av cmmmm »

jag har hört en sätta ihop en vanlig bensin motor på 1500 cc bmc motor dåå på en av våra koje växellådor som sagt har bara hört det inte sett det men allt går ju nästan om man bara vill
Användarens profilbild
LennieM

Inlägg av LennieM »

Var väl inget jag tänkt genomföra men mest nyfiken på om någon gjort det, borde ju bli ganska låg bränsleförbrukning. Å andra sidan skulle utväxlingen bli rätt kass med tanke på att bensinmotorerna varvar några tusen varv extra mot en diesel.
Skriv svar