Scaletrix Race i skåne
Re: Scaletrix Race i skåne
Nu börjar jag känna att vi verkligen är något toppen på spåren! Var går promillegränsen vid Scalectrixkörning?
I ursprungs versionen hos Mayhem så blev det allt mindre körning allt eftersom kvällen gick men då vi kommer att hyra banan per timme så föreslår jag att vi ev. delar upp eventet i två delartimppa skrev:Var går promillegränsen vid Scalectrixkörning?

En med körning och sen tar vi en andra sittning med lite öl/mat och prisutdelning och inte minst alla bortförklaringar som självklart också måste lyftas fram

Finns en lite restaurang/Pub bara en lite bit bort från banan, men om någon vill lugna nerverna med en whisky eller pilsner så går nog det också bra

//Thomas
Tycker mer och meer om förslaget Pyyyyyyyyysssaaa kan kag ju redan Får bygga upp banan en helg och ha träningsläger tror jag 

Går det så går det!!
Så då har psykkriget börjatMagnusson skrev:Får bygga upp banan en helg och ha träningsläger tror jag

Har nu gjort en inventering och skall prova att beställa lite delar från Scalextric Car, borstar och däck kan nog vara bra att ha nya

Men de verkar inte ha nya pick-up till de framhjuldrivna och jag saknar på två av bilarna

//Thomas
Grattis, en C122? Har en röd och den kommer som originalet att ha Skånska flaggan på huvencrowan skrev:Clubman beställd från ebay!

//Thomas
Update,
Jag fick ett mail från klubben idag och det verkar lovande beträffande den gamla klassiska banan på den översta bilden i tråden, det är nu full fart på byggandet och den skall vara klar i god tid innan årsskiftet.
Jag har föreslaget dem att vi skall köra i slutet på januari eller början på februari så alla som vill hinner skaffa sig bilar eller meka till sina gamla.
I deras koncept för uthyrning ingår följande.
1 tävlingsledare
1-2 funktionärer (bilvändare)
Körhandtag
Bilar med magnet (Då de inte har några kojor så utgår detta och alla måste ha egen bil med sig)
Kaffe/läsk
Enkel fika i form av bröd med pålägg för självservering
Jag tänker mig att vi kör en lördag och start vid middagstid så de som har en bit att åka hinner ner i tid, sen är det avslut runt 16:30-17:00 och då går de som så vill tillsammans ut käkar och tar en eller två pilsner.
Låter det intressant och ni kan tänka er att komma så snälla ge mig en hint här i tråden eller om ni vill inte vill skylta med er medverkan så skicka ett PM
Jag tänker även skicka en förfrågan till MCS om detta kan vara något evenemang de kan tänka sig stötta ekonomsikt men det återkommer jag till.
Vad kostar då kalaset?
Går inte att säga exakt då jag inte vet hur många vi blir, men den maximala kostnaden per person/bil har jag satt till 250:- blir vi fler än 10 så sjunker kostnaden per person och blir vi färre men ändå så många så det kan bli skoj så sponsrar Alstad Racing med mellanskillnaden
Så in worst case 250:- och det hoppas jag ni tycker det är värt för 4-5 timmars oförglömlig underhållning en lördag
Ps: det finns en bil på Tradera men trots en närbild på etiketten så ser jag inte vad det står men det ser ut som en FWD.
//Thomas
Jag fick ett mail från klubben idag och det verkar lovande beträffande den gamla klassiska banan på den översta bilden i tråden, det är nu full fart på byggandet och den skall vara klar i god tid innan årsskiftet.
Jag har föreslaget dem att vi skall köra i slutet på januari eller början på februari så alla som vill hinner skaffa sig bilar eller meka till sina gamla.
I deras koncept för uthyrning ingår följande.
1 tävlingsledare
1-2 funktionärer (bilvändare)
Körhandtag
Bilar med magnet (Då de inte har några kojor så utgår detta och alla måste ha egen bil med sig)
Kaffe/läsk
Enkel fika i form av bröd med pålägg för självservering
Jag tänker mig att vi kör en lördag och start vid middagstid så de som har en bit att åka hinner ner i tid, sen är det avslut runt 16:30-17:00 och då går de som så vill tillsammans ut käkar och tar en eller två pilsner.
Låter det intressant och ni kan tänka er att komma så snälla ge mig en hint här i tråden eller om ni vill inte vill skylta med er medverkan så skicka ett PM

Jag tänker även skicka en förfrågan till MCS om detta kan vara något evenemang de kan tänka sig stötta ekonomsikt men det återkommer jag till.
Vad kostar då kalaset?
Går inte att säga exakt då jag inte vet hur många vi blir, men den maximala kostnaden per person/bil har jag satt till 250:- blir vi fler än 10 så sjunker kostnaden per person och blir vi färre men ändå så många så det kan bli skoj så sponsrar Alstad Racing med mellanskillnaden

Så in worst case 250:- och det hoppas jag ni tycker det är värt för 4-5 timmars oförglömlig underhållning en lördag

Ps: det finns en bil på Tradera men trots en närbild på etiketten så ser jag inte vad det står men det ser ut som en FWD.
//Thomas
Toppen jag har skapat en lista överst i tråden.
Finns flera C76, dvs FWD, på engelska Ebay. Hoppas ni får det riktigt kul! 

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Detta får jag inte missa, självklart är jag med .......med polisbilen såklart.
Man kan ju inte vara med på allt men jag skulle gärna komma ner som besökare, helt klart 

Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"