Är det samma strömstyrka m.m på gamla banor/nya banor, så man kan köra gamal bil på ny bana och tvärt om? Och kanske blanda nya o gamla bandelar?
Bli ju sugen på att skaffa lite scalextric trots att man bara har flickor i hemmet, förutom mej

/Lars
Du är jätte välkommen som besökare men du kommer att ångra digHylsan skrev:Man kan ju inte vara med på allt men jag skulle gärna komma ner som besökare, helt klart
Strömstyrka? Jag gissar att du menar spänning, det skall vara samma både på gamla och nya bilar man använder sig av 12-15 volt.Edimus skrev:Man blir sugen på att skaffa en C76:a har dock en fråga och hoppas att någon som vet kan svara.
Är det samma strömstyrka m.m på gamla banor/nya banor, så man kan köra gamal bil på ny bana och tvärt om? Och kanske blanda nya o gamla bandelar?
Om MSCS-Mini Seven Club Sweden har några medlemmar därnere så kan man ju alltid kolla med styrelsen i MSCS om det finns bidrag att få. Kostnaden kan då motiveras av att medlemmarna får något att åka på därnere samt att det kan bli artikel i tidningen?Crona skrev:Update,
...
Jag tänker även skicka en förfrågan till MCS om detta kan vara något evenemang de kan tänka sig stötta ekonomsikt men det återkommer jag till.
..
//Thomas
Jo de är fanatiker ungefär som på alla forum titta bara på detta forum vad här finns för folk/nördarEdimus skrev:Hittade ett forum med mycket svar.(Bilbaneforumet)
Fanns mycket att läsa, så man blev nog mer förvirrad av allteller så är det överkurs... Nä sanna fanatiker är det nog. Jag lär nog läsa mer innan jag springer o köper bana, men bil kunde man ju köpa.
//Lars
Det får du hemskt gärna göra, och vist finns det medlemmar här nere också i MSCS jag till exempelminitokig skrev: Om MSCS-Mini Seven Club Sweden har några medlemmar därnere så kan man ju alltid kolla med styrelsen i MSCS om det finns bidrag att få. Kostnaden kan då motiveras av att medlemmarna får något att åka på därnere samt att det kan bli artikel i tidningen?
Ett samarrangemang kanske mellan MCS, MSCS och Alstad Racing?
Eller kanske bara "en träff med stöd av ..."
Ska jag skicka idén vidare till styrelsen i MSCS, jag har en del känningar där
Hej Lars,Edimus skrev:Är det samma strömstyrka m.m på gamla banor/nya banor, så man kan köra gamal bil på ny bana och tvärt om? Och kanske blanda nya o gamla bandelar?
"diggisar" vad är det ???Crona skrev:Snyggt Magnus en C2807, men har du diggisar på den? Tycker det är väldigt smala skärmbreddare![]()
//Thomas
DiagonaldäckMagnusson skrev:"diggisar" vad är det ???