Mini Specialist i Stockholm
Mini Specialist i Stockholm
Hej alla Mini entusiaster, jag heter Rainier de Klark och driver Klark Classic Cars i Stockholm ( www.klarkclassiccars.se ). Vi är specialiserade i Classic Mini och luftkylda VW's. Jag har jobbat i 15 år hos en Mini specialist i Holland ( www.minicentrebenvanleeuwen.nl ) och har nu startat mitt eget. Eftersom Jana Motors i Bålsta har lagt ner sina verksamheter har jag tagit över storsta delen av hans jobb. Jana fortsätter med att trimma motorer och skicka delar med postorder, medan jag tar allt jobb från service, modifiering, trimning och växellådsrenoveringar.
Ni är välkommen på vår specialiserade verksad på Södermalm, Stockholm
Klark Classic Cars
08-6582280
KCC@tele2.se
Ni är välkommen på vår specialiserade verksad på Södermalm, Stockholm
Klark Classic Cars
08-6582280
KCC@tele2.se
Modern cars are nothing but visual pollution !
Re: Mini Specialist i Stockholm
VÄLKOMMEN!!!
Och bara 10 minuter från mig.....
Och bara 10 minuter från mig.....

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: Mini Specialist i Stockholm
Jag säger som Dressman, "Grattis stockholm!"
Och välkommen till forumet!

Och välkommen till forumet!

Re: Mini Specialist i Stockholm
Som vissa av er kanske vet, sliter synkringen till 2:a växel ganske snabbt, särskillt på MPI Mini:s. Jag hade en Mini MPI inne som har gått 1500 mil och hade slitna synkringar till båda 2:a och 3:e växel.
Om nån behöver hjälp med att byta synkringar, slå gärna en signal.
Jag har även en orginal BMC hydrolastic pump, så att jag kan höja fjärdingen på din MK1 eller Mk2.
Trots att jag inte har tillgång till en Rover testbook, kan jag lösa dem flesta insprutningsproblem på SPI och MPI Mini:s. Typiska problem är för hög tomgång, ojämn tomgång, hög bränsleförbrukning, elfläkt som går jämt, etc.
Andra typiska MPI problem är lössittande avgasgrenrör, kuggstångsstyrning (styrväxel) t.o.m. solskydd som hänger ner, slappa bussningar till övre motorfästet, fastrostade kolvar till bromsok. Ni känner till det troligen. Men i alla fall, allt sånt kan jag fixa.
Kom gärna förbi nån gång och ta en titt i verkstan.
Om nån behöver hjälp med att byta synkringar, slå gärna en signal.
Jag har även en orginal BMC hydrolastic pump, så att jag kan höja fjärdingen på din MK1 eller Mk2.
Trots att jag inte har tillgång till en Rover testbook, kan jag lösa dem flesta insprutningsproblem på SPI och MPI Mini:s. Typiska problem är för hög tomgång, ojämn tomgång, hög bränsleförbrukning, elfläkt som går jämt, etc.
Andra typiska MPI problem är lössittande avgasgrenrör, kuggstångsstyrning (styrväxel) t.o.m. solskydd som hänger ner, slappa bussningar till övre motorfästet, fastrostade kolvar till bromsok. Ni känner till det troligen. Men i alla fall, allt sånt kan jag fixa.
Kom gärna förbi nån gång och ta en titt i verkstan.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Re: Mini Specialist i Stockholm
Nu har vi skaffat oss en heltids svetsare och en punktsvetsmaskin så att vi kan byta till exempel skärmar och trösklar som ser ut som det är orginal från fabriken.
Stora renoveringar och karossarbete gör vi gärna på vintern till bra priser.
Välkommen, välkommen.
Stora renoveringar och karossarbete gör vi gärna på vintern till bra priser.
Välkommen, välkommen.
Modern cars are nothing but visual pollution !
- MiniBrorsson
- Inlägg: 31
- Blev medlem: 22 maj 2011 kl. 16:28
- Ort: Ragunda
Re: Mini Specialist i Stockholm
Så om man skulle vilja ha en liten "service" av motorn och lite andra delar kan man höra av sig då? Är inte så duktig på motorer och har lite svårt att få t.ex tändning och förgasare exakt inställda.
bor dock ca 50 mil från stockholm men det skulle va bra att få lämna bilen hos nån som kan och vet inte vart det finns fler som gör sånt på dessa bilar 


Re: Mini Specialist i Stockholm
Jag har jobbat sedan 1992 med bara Mini:s, så det är inget problem att fixa din bil.
Jag tror att jag är den enda i Sverige som är specialisterad i bara Hundkojor.
Jag tror att jag är den enda i Sverige som är specialisterad i bara Hundkojor.
Modern cars are nothing but visual pollution !
- MiniBrorsson
- Inlägg: 31
- Blev medlem: 22 maj 2011 kl. 16:28
- Ort: Ragunda
Re: Mini Specialist i Stockholm
Kikade in lite på hemsidan så jag lär nog höra av mig framöver efter semestern 

Re: Mini Specialist i Stockholm
Ny på forumet, kollar trådar. Rainer kan rekommenderas varmt. Man skall vara väldigt duglig mekaniker för att göra ett bättre jobb än det proffsen gör. Med utmärkt finlir har Rainier verkligen fått bra ordning på min Inno Cooper. Inte mist de dubbla SU förgasarna är ett krävande kapitel som Rainier grejar bra. Med bättre och trevligare bilkörning som resultat.