Frågan är väl om rullvippor ger något vidare? Standardtoppen på en vanlig 1000 är ju mer ekonomi än prestanda.
Tror frågeställaren skulle ha glädje av en Coopertopp, fast helst planad så kompressionen hålls på en hög och trevlig nivå..
Stora förgasare är som sagt inte alltid en fördel, snarare tvärtom. En vanlig HS4 räcker längre än vad många tror.
Jag köpte en "trimmad" Mini 1000 av en kille som var väldigt nöjd med prestandan. Han hade ju för dyra pengar köpt insug och Weber 40 och monterat på sin för övrigt standard 1000.
OK, bilen
lät snabb, men var slöare än original, särskilt på låga varv.
Edit: hittade en länk som bulten08 la in i ett annat inlägg, där finns lite bra kommentarer runt trimning av 1000. Hur mycket effekt ger olika åtgärder:
http://www.calverst.com/articles/Eng-En ... ptions.htm