har många år haft en koja som reservdelsbil som är så sönderrostad att den nästan är färdig för skroten. men då jag sålde min brukskoja och hade min lite trimmade 1100 motor kvar så ville man inte riktigt göra sig av med donatorbilen heller.. i fall man får något ryck att skruva på den...
och nu för några veckor sedan så fick jag tag på 13st isdäck av olika modeller till hundkoja! Av en äldre man som kört diverse rallyn med koja. Så nu kom ju äntligen ivern efter några år att äntligen få göra något kul med kojjan som bara stått och sett ledsen ut i förrådet!
Så i onsdags när jag kom hem från jobb (jobbar på sjön vecka vecka) så börjades det nästan med en gång att söka fram delar och allt som skulle behövas.. Och efter skruvande hela dagar och hela kvällar fick vi äntligen ut den på isen och provköra! (passligt dan före man ska på jobb igen)

Tänkte att det kanske skulle vara kul för någon att se att hundkojorna på Åland körs året runt!

och en liten film fren provkörningen: http://www.youtube.com/watch?v=GhSsVHQusAs
Kyliga vindar från Ålands Dunder!