Denna lilla historia började med att jag i mitten av veckan hittade en mini Innocenti på blocket, som var i fint skick till ett rimligt pris. Jag bestämde mig för att det skulle vara en bra koja att ha nu när coopern är under renovering. Så jag ringde säljaren på torsdagen och blev ombedd att återkomma på fredagen eftersom det skulle komma en spekulant på kvällen. Sagt och gjort jag återkom på fredag förmiddag, kojan fanns kvar, toppen tyckte jag och vi avtalade en tid. Klockan tre i dag (lördag) skulle jag komma och kolla på bilen. Så då var det bara att boka bussbiljett ner till Malmö från Linköping en liten nätt tripp med tanke på att jag skulle vara tvungen att åka via Göteborg pga biljettbrist. Var på banken och tog ut pengar för ett troligt köp. Samt ringer och pratar med försäkringsbolaget om en försäkring för att få köra hem den. Klockan 05:45 åker jag med bussen från Linköping med sikte på Malmö och en fin Italiensk koja.
När jag befinner mig ca 10 min från Göteborg ringer säljaren och säger att hon sålt bilen. Inte så mycket att göra än att vända och åka hem, finns väldigt dåligt med biljetter, så jag blir tvungen att åka vi Katrineholm hem. Allt som allt så slutar denna tripp på ca 75 mil och ca 700kr i biljetter och framförallt ingen koja.
Att sälja bilen när man har avtalat en tid med en annan spekulant tycker jag är fruktansvärt lågt.
Man kan bli förbannad för mindre!
- Per_cooper
- Kontakt:
Förhandlade du inte om det via telefon? oavsett om du skulle få pengarna tillbaka så ersätter ju inte det tiden och engagemanget och förödmjukande beteendet. Så jag finner det mycket ledsamt.
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Så fin var den inte... Tja allt är relativt..
Dessutom på Mini 1000 papper och inte som en Innocenti!!
Chassinumret var INTE till en Innocenti,men kanske bara jag som bryr mig om sånt?
Många delar som är nästintill omöjliga att hitta fattades dessutom
Växellådan var rätt kass.. o.s.v.
Men lacken var fin
Chassinumret var INTE till en Innocenti,men kanske bara jag som bryr mig om sånt?
Många delar som är nästintill omöjliga att hitta fattades dessutom

Men lacken var fin

Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
- Per_cooper
- Kontakt:
Cooper-74 skrev:Så fin var den inte... Tja allt är relativt..
Många delar som är nästintill omöjliga att hitta fattades dessutom![]()
Men lacken var fin
Då kanske det inte var en så stor miss då, var ju svårt att få en uppfattning om hur den var per telefon eftersom säljaren inte kunde ett dugg om bilar.