Stort tack till alla som kom och såg till att detta historiska Scalextric race verkligen blev av.
Jag hoppas att ni hade lika skoj som jag och fan vad tiden gick fort, men så är det när man har roligt
Det blev väll nästan redan bestämt att det blir ett race även nästa år för visst skall vi väll alla försöka se till att inte vandringspriset som skänkts av Alstad Racing fastnar och växer fast hos Richard alias Cooper S??
Så nu har vi andra runt ett år på oss att trimma och meka bilarna, skall man sammanfatta så fanns det i princip fyra klasser och ser man det så skilde som mest 4 varv efter 4 heat.
Klasserna och slutresultaten efter 4 heat
1: Kina standard men magnet med stort
M 90 varv
2: Kina trimmat 74-71 varv
3: Kina standard 68-66 varv
4: Engelsk byggda 70-80 talsbilar 46-42 varv
Kvaltiderna klassvis enligt ovan
1: 9,645 sek
2: 11,610 – 11,996
3: 11,234 - 11,608
4: 17,954 – 20,811 – 33,383
Så ett vinnande koncept är en Kina koja ev. då med lite häftigare magnet då har man de materiella förutsättningarna för att fightas om segern.
Det diskuterades om att vi skulle köra i två klasser Kina och Engelskt men jag anser att vi är för lite deltagare änsålänge för att dela upp tävlingen, men om man tittar på listan ovan så ger det ändå en klar bild av hur man stod sig i konkurrensen med likvärdigt material.

- Mat mat
Avslutningsvis även ett stort tack till Mini Seven Club Sweden som sponsrade med alla fina priser.
Ps: jag har fått ett löfte om att man kan byta storlek på t-shirten om den inte passar, kontakta bara Joel eller Janne i MSCS så berättar de hur ni byter storlek.
//Thomas