Mikuni på A-motor?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Hollywood Vampire

Mikuni på A-motor?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Lugnt på jobbet så jag googlade runt lite och kollade Mikuni/slid-fuggar. Kollade även här på forumet kring dylik. Det jag ser är att flera med Swiftmotorer håller på med sånt, men hur ser det ut på A motor fronten med Mikuni? Är det någon här som använder Mikuni på sin A-motor?

Förekommer med att jag känner Johannes (JPMotorsport) lite, så jag ska snacka med honom, men vill ändå höra lite från A motor-världen först!
Användarens profilbild
Runken

Re: Mikuni på A-motor?

Inlägg av Runken »

Intressant, jag har själv dom planerna då jag kommer från quadracing världen innan jag köpte kojan.
Håller på att samla på mig lite material för fullt. Har en keihin cr flat och en mc-brygga från en 1100 samt lite olika insugsmaterial.
Har tyvärr inte kommit till skott då svämmar över med jobb.
// Ronnie
MK3 -73
SLK 200 -04
Berlingo -12 ( firmabil )
Användarens profilbild
Hollywood Vampire

Inlägg av Hollywood Vampire »

Ahaa intressant! :) Hur råder "snacket" angående Keihin vs Mikuni? Är det som Weber vs Dellorto? Hur är bestyckningsmöjligheter?
Användarens profilbild
Runken

Inlägg av Runken »

Va jag vet, är att de mycket lättare å bestycka både keihin och mikuniförgasare. Kanske att mikuni kan finnas ett större sortiment gällande munstycken. Då jag kommer från crossvärlden så finns en viss vana att kunna justera i hela registret, både med munstycken, nålar och även axpump.
Har även läst lite på andra forum, å de verkar vara fler å fler som testar mc-förgasare. De är även känt från rally världen att använda mc f.
Sen ska vi ju inte glömma att dessa är betydligt nyare, vilket jag personligen gillar när man kan justera i mellan-läget.
Har även kunnat läsa mig till att mc f.skall ge ett snabbare å bättre gas-svar.
// Ronnie
MK3 -73
SLK 200 -04
Berlingo -12 ( firmabil )
Skriv svar