Då skall vi se om vi får detta att funka.
Dokumentationen på mitt bygge har minst sagt varit bristfälligt (skrämmande nog då jag är fotograf). Men det är främst för att jag inte har tyckt att det har varit roligt.. bara stressande. jag byggde en bil förra vintern och ytterligare en vintern innan.. Denna skulle INTE bli en sådan bil, men när man ser all rost så vet man att man måste bita ihop och mala på, dvs noll arbetsglädje.
Tack vare Hevasaho här på forumet så släppte den värsta proppen då jag fick flytta in i hans garage. Då började det bli roligt igen när man kunde stå och ljuga ihop när det blev för segt.
Jag bråkade en del med minisport som försenade min leverans, men fick tillslut sakerna levererade.
Hela torpedväggen svetsades upp ihop med ny dörstolpe på höger sda.
Även stora delar golv, bagagerum och hjulhus byttes.Känner idag att jag borde vetat bättre då jag bytte skärmar, front och a paneler då passformen blev lite sådär.
Men framförallt så slarvade jag inte i rostlagningen och jag känner att jag har gjort ett jobb som jag kan stå för, vilket är viktigt för mig.
Beslutade mig ochså för att inte lacka bilen själv utan att lämna bort frontlackeringen till en som gjorde en enklare "garagelack" åt mig.. Vilket visade sig att jag och Hevasaho hade klarat bättre själva..
Vi Åkte även upp till trollhättan och hälsade på Dberggren här på forumet och kikade på hans koja och hade en trevlig pratstund. Jag köpte även hans takräcke och renoverade upp det till en stil som vi tyckte skulle passa kojan bra.
Det var framförallt mot slutet som man kände att det började bli kul igen när man förstod att nu djävlar blir det snart åka av..
Jag hade bestämt mig för att jag inte skulle åka upp till landet igen utan kojan, och när jag bestämmer mig för något så skall man nog inte ställa sig ivägen. Min mycket förstående Fru (tänk er tjuren Ferdinands mamma) accepterade det spåret till fullo och en besiktningstid beställdes samma dag som bilen hämtades ut från lackeringen.. Den slutmonterades på typ 4 Tim
Det var kanske inte den seriösaste delen av renoveringen.....
Men det gick nästan.. i slutändan så fick jag förstå att den aldrig skulle gå igenom, utan att det skulle bli en liten utprintad todolista från bilprovningen..
Men jag fick i alla fall ordning på ljusen på bilen.. Trodde jag..
Efter att ha blåst (kraftigt försenad) som en miniatyr version av Night riders bil "kit" till sisjön så upptäckte jag att min bokning inte fanns i datorn och jag fick ett sammanbrott (kan bli väldigt knäckt om saker inte går min väg när jag stressar).
Upptäckte att jag dock hade åkt till fel station!!!!
In i bilen igen och iväg till den andra stationen och kommer exakt på minuten i tid.. Bilen stank då bränd olja efter en incident tidigare med ventilkåpspackning (olja på grenröret) Dom ej inkörda bromsarna luktade som en bromsfabrik i brand och efter en hastig inbromsning så låg baksätet nästan helavägen fram i framsätet..
Ridå upp!
Den jättetrevliga tjejen verkade inte bry sig det minsta om att bilen såg ut att nätt och jämt ha överlevt en raggarfestival..
Däremot fanns det inte ett enda djävla ljus som funkade på bilen.. Inte ett enda!!!
Så jag försökte lösa det på plats men jag var då då överstressad så jag åste ha sett ut som att jag hade försökt behandla en Parkinssonattack med alldeles för mycket amfetamin..
Så jag gav upp.. Skjut mig typ....
Avgasvärdena var helt åt helvete med lambda:an i täten på protkollet och alla lampor som tvåor på protokollet..
Annars ingenting!! Hon såg inte ens att jag hade glömt att byta fälgarna så bakhjulen var helt blankslitna!
Glad som fan under omständigheterna Satt jag och min fru som två glada idioter i bilen upp till stugan..
Då blev det helt plötsligt roligt med kojan igen.. Ni kanske känner igen er?
När jag väl hade fixat ljuset som visade sig vara en dålig jordkoppling och alla andra små buggar så kände jag helt plötsligt att det var kul att fota igen.. Så jag försöker Lägga upp några av dom som jag tog här..