Renovering av mk2 -68 Nu med Swiftmotor
Re: Renovering av mk2 -68 Nu med Swiftmotor
jag kan förstå det. =) kan man regga med sån bur sen då? är själv intresserad av en sån. skulle kännas säkrare =) och sportigare
Re: Renovering av mk2 -68 Nu med Swiftmotor
säkert ?? tänk efter nu . massa rör som är bultade /svetsade så lite som10 till 20 cm från huvudet.
rören flyttar säkert inte på sig vid en påstötning. Ska man ha bur så måste man ha 4 punks bälte annars e det jävligt mycket farligare än å inte ha bur.
Har själv legat på taket med en koja utan bur och taket är starkt.
plus att skruva med en koja med bur e ett jävla piss. allt blir lite trängre. sätt dit broms och kopplings cyindrar clipsen under pedal stället och testa så får ni se.
rören flyttar säkert inte på sig vid en påstötning. Ska man ha bur så måste man ha 4 punks bälte annars e det jävligt mycket farligare än å inte ha bur.
Har själv legat på taket med en koja utan bur och taket är starkt.
plus att skruva med en koja med bur e ett jävla piss. allt blir lite trängre. sätt dit broms och kopplings cyindrar clipsen under pedal stället och testa så får ni se.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Re: Renovering av mk2 -68 Nu med Swiftmotor
Personligen så vill iaf jag tro att det är säkrare (särskilt med tanke på att vi har ganska rejäla stup här nere i alpernaOla skrev:säkert ?? tänk efter nu . massa rör som är bultade /svetsade så lite som10 till 20 cm från huvudet.
rören flyttar säkert inte på sig vid en påstötning. Ska man ha bur så måste man ha 4 punks bälte annars e det jävligt mycket farligare än å inte ha bur.
Har själv legat på taket med en koja utan bur och taket är starkt.
plus att skruva med en koja med bur e ett jävla piss. allt blir lite trängre. sätt dit broms och kopplings cyindrar clipsen under pedal stället och testa så får ni se.


Åtkommligheten av pedalställ etc känns som att det är det minsta problemet, har inte direkt planerat att skruva med dessa varje dag...
Ska iaf försöka att regga med bur, blir det backning så kan jag ju alltid plocka ur främre delen.
/Magnus
Re: Renovering av mk2 -68 Nu med Swiftmotor
koja68 skrev:Personligen så vill iaf jag tro att det är säkrare (särskilt med tanke på att vi har ganska rejäla stup här nere i alpernaOla skrev:säkert ?? tänk efter nu . massa rör som är bultade /svetsade så lite som10 till 20 cm från huvudet.
rören flyttar säkert inte på sig vid en påstötning. Ska man ha bur så måste man ha 4 punks bälte annars e det jävligt mycket farligare än å inte ha bur.
Har själv legat på taket med en koja utan bur och taket är starkt.
plus att skruva med en koja med bur e ett jävla piss. allt blir lite trängre. sätt dit broms och kopplings cyindrar clipsen under pedal stället och testa så får ni se.). Sen så är det ju inte direkt ngn nackdel för väghållningen att få karossen lite styvare
.
Åtkommligheten av pedalställ etc känns som att det är det minsta problemet, har inte direkt planerat att skruva med dessa varje dag...
Ska iaf försöka att regga med bur, blir det backning så kan jag ju alltid plocka ur främre delen.
/Magnus
Precis, så resonerar jag med. Sen är det snyggt med bur med. =)
Re: Renovering av mk2 -68 Nu med Swiftmotor
Hej hej pa er,
fyra ar sedan sista uppdateringen o det beror väl mest pa att inte mycket har hänt... Men fick iaf lite gjort under semestern.
1 Monterat kyl o slangar, men ska nog göra nya kylarfäsen i vinkeljärn senare
2 Slavcylinder till kopplingen monterad o luftad - hoppas att den funkar, känns som att slaget är i kortaste laget just nu...
3 Monterat avgassystem vilket visade sig vara inte helt enkelt om man vill a) kunna växla b) inte skrapa i marken c) undvika att det slar i karrossen d) inte bli döv pa köpet (2 burkar)....
4 Monterat nya bromsar, 4-kolvs ok och 7,9" skivor fram, Minifin trummor bak, luftat o klart
5 Provstartat motorn, dock innan kylet och slavcylindern var monterade sa har inte provkört ännu
6 Köpt och monterat värmepaket fran en mk5 men ej dragit vattnet

fyra ar sedan sista uppdateringen o det beror väl mest pa att inte mycket har hänt... Men fick iaf lite gjort under semestern.
1 Monterat kyl o slangar, men ska nog göra nya kylarfäsen i vinkeljärn senare
2 Slavcylinder till kopplingen monterad o luftad - hoppas att den funkar, känns som att slaget är i kortaste laget just nu...

3 Monterat avgassystem vilket visade sig vara inte helt enkelt om man vill a) kunna växla b) inte skrapa i marken c) undvika att det slar i karrossen d) inte bli döv pa köpet (2 burkar)....
4 Monterat nya bromsar, 4-kolvs ok och 7,9" skivor fram, Minifin trummor bak, luftat o klart

5 Provstartat motorn, dock innan kylet och slavcylindern var monterade sa har inte provkört ännu
6 Köpt och monterat värmepaket fran en mk5 men ej dragit vattnet

Re: Renovering av mk2 -68 Nu med Swiftmotor
Nagra fler bilder, som sagt en hel del kvar att göra men borde iaf kunna bli en provkörning till nästa sommar


Provmontering av ny front - blev inget bra sa den ligger nu längst bak i garaget igen




Provmontering av ny front - blev inget bra sa den ligger nu längst bak i garaget igen

