Börjat jobba på nytt schema, så denna vecka idkar jag hederlig
sjutillfyra knegare! Igår var det allmän rensning & städning i garaget. Men idag vart det lite mer dekaltrimning. Petig och något miljöskadad från min tid som grafiker så ville jag ha just
dom där siffrorna, eller snarare typsnittet på siffrorna. Plöjde gamla bilder på nätet förra veckan från svensk SSK-racing under 1970-talet. Utöver polisonger & utsvängda jeans och en och annan sjysst teamjacka i ill-grönt och/eller gul, hittade jag några riktmärken på siffror! Plöjde Ebay på siffror/dekaler ca 20 min och fick en träff. Buy Now.knappen smattrade och siffrorna trilla ner i lådan igår.

Åkte förbi en gammal kollega i branschen igår och fick en spillbit med gräddvit folie! (
Tolla; hälsa din bättre hälft och tacka för det)
Siffror och symbolik då? Förvisso är jag snart 46, men det är lite mer än tre år dit. Och 73 (årsmodellen på bilen) vill jag inte ha då många brukar smiska dit siffra efter årtal på sin entusiastbil.
Fyra får symbolisera våran dotters födelsedatum förra året. Den
6:e Augusti 2010 träffades jag och min tjej på The Cult’s konsert på Gröna Lund i STHLM.... Så vi får ju av förklarliga skäl ha
sex! (höhöhö)

Hade min bil varit grön, och jag lagt detta på taket, hade vi genast fört tankarna till den 17 mars & S:t Patrick’s Day

... Tänker anamma den gamla hederliga klöverplåten och låta "fälla in" plåten i befintlig grill. Hade en flipfront (Mini) som suttit på en racekoja för många år sedan, där de hade mattsvart klöverplåt som grill. Så om någon har en hopplös, klantigt hottad, kört en vinkelkap i! Ja helt enkelt om ni har en Clubmangrill bortom all räddning så kan ni tjoa till! Imorgon ska jag tvätta motorblock!