Hoppas nån kan hjälpa mig vad jag kan ha för problem, i höstas så rasade en bromscylinder fram och kojan hamnade på vinterförvaring. När jag bytt cylindern och börjar lufta så tyckte jag att jag fick så dåligt tryck i pedalen än vad jag gjorde. Försökte lufta även bak men det kom knappt någon bromsväska ur nippeln så jag öppnade upp bromsarna bak och insåg att en av cylindrarna bak även den läkt och på andra sidan var en kolven stum.

Nu är bromscylindrarna bytt även bak likaså bromsrören. När jag nu försöker att lufta bromsarna kommer det ändå knappt någon bromsväska ur nipplarna bak, det droppar lite bara. Vad kan det bero på? På framhjulen blir det ett bra tryck ur nippeln? Kan jag ha fått in smuts i bromssystemet eller vad? Bromspedalen går i botten och jag behöver pumpa 3-4 gånger för att få upp trycket så visst är det luft i systemet men kan jag ha nåt annat fel också?
När jag ändå var igång med bromsarna passade jag på att byta bromsbackar jag har ju justerat dem på justerskruven men finns det något trix att använda så man vet att man får en jämn bromsverkan?
/Micke