Uppstart av kojan
Uppstart av kojan
Finns det någon här inne som kan ge mig tips på varför min bil beter sig som den gör... Den går jämt å fint på tomgång men så fort jag åker iväg så börjar den hacka/rycka mer eller mindre hela tiden, den går något bättre vid jämt varv. Vid gaspådrag så rycker den å vill inte varva ur. Jag har labbat lite med tändning å CO inställning men utan att få den att gå klockrent. Förgasaren är renoverad å tändelar är bytta men vad mer kan jag göra?
Senast redigerad av Morgan den 8 mars 2014 kl. 21:39, redigerad totalt 1 gånger.
- Hollywood Vampire
Re: Uppstart av kojan
Egentligen mot mina principer, då sidan kan vara borta i övermorgon med 404 - File or directory not found meddelande!
Men kolla denna länk och felsökningsschema:
http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/bilfel.htm
Men kolla denna länk och felsökningsschema:
http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/bilfel.htm
Jag kolla stiften idag och dom är vita! Är det för snål blandning? Eller vad mer kan det bero på?
Du kan testa å ge full chocke när den börjar rycka, kanske du får en fingervisning angående förgasarjusteringen 

// Ronnie
MK3 -73
SLK 200 -04
Berlingo -12 ( firmabil )
MK3 -73
SLK 200 -04
Berlingo -12 ( firmabil )
Jag får testa! Problemet är att den rycker och hugger mer eller mindre hela tiden... 

Testade att ge choke idag men fortfarande samma resultat (suck). Den hugger okontrollerat ändå! Bättre gång (men inte helt bra) vid jämn gas och vid gaspådrag en massa huggande och ingen riktig urvarvaning. Jag vet dock inte skick på tändspolen, skulle den kunna ge detta problem? Fördelaren är iofs inte heller ny men renoverad med nya delar som brytare, rotor och kondensator...
Vita stift = snålt. Kolla spetsarna, byt lilla kondingen i fördelaren...and so on
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Minijanne; Jag prova ge han mer soppa idag - fortf samma ryckande. Delarna du skriver är redan bytta...
- EXCEL,PATRIK.
Hej.
Prova att spraya startgas på förgasare och insugningsrör, ökar varvet så drar den tjuvluft någon stans. Kolla även att choken går tillbaka som den ska.
Hälsningar
Patrik
Prova att spraya startgas på förgasare och insugningsrör, ökar varvet så drar den tjuvluft någon stans. Kolla även att choken går tillbaka som den ska.
Hälsningar
Patrik
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Har du kört motorn tidigare?
Rycker den tvärt eller håller den igen bara, tvära snabba ryck är oftast tändningsproblem bränsleproblem då blir det mer ett "ulkande" gungande.
Du har bytt brytare vad har du för kamvinkel/avstånd?
Testa med annan spole, och är det lite mjukare ryck så testa med startgas som Patrik skrev.
//Thomas
Rycker den tvärt eller håller den igen bara, tvära snabba ryck är oftast tändningsproblem bränsleproblem då blir det mer ett "ulkande" gungande.
Du har bytt brytare vad har du för kamvinkel/avstånd?
Testa med annan spole, och är det lite mjukare ryck så testa med startgas som Patrik skrev.
//Thomas
- HerrSlentrian
Re: Sv: Uppstart av kojan
Kolla flotörhuset och ställ in flotören. Min gick jämt på tomgång och ända upp till ca 50km/h sen börja den bråka.
Skickat från min HD2 via Tapatalk 2
Skickat från min HD2 via Tapatalk 2
Austin Clubman MKIII (1972)
Tack för alla tips! Återkommer i ärendet...
Kolla på tändinställnigen med en stroboskoplampa. Inte bara på tomgång, men kolla hur det ändrar sig när du långsamt varvar upp motorn. Kolla också om den centrala stiften i fördelarlocket är ok och vilar på rotorn. Dålig gnist kan ge såna problem.
Modern cars are nothing but visual pollution !