Redan 1988 började jag sukta efter en Mini Marcos! Lärlingslön etc gjorde det då om intet att få fatt på en.. Det var förra året som jag bokstavligen "åkte på" på en Mini Marcos nere i Skåne på vår semester. Jag såg skymten av den karaktäristiska Marcos-bakrutan i en trädgård utmed den landsväg vi åkte på.. Resten är historia! Jag höll på att
gå över ån efter vatten då jag hittade en Marcos på Instagram som en engelsman lagt upp där. Vi tog kontakt med varandra, men sedan kom jag på vart det eventuellt kunde stå en, och det en r e j ä l bit närmare än Lancastershire i England!
Sagt och gjort... Varje veckopeng några månader tillbaka resulterade i att jag hämtade Marcosen idag! Kändes jäkligt skönt att se den "på riktigt" när vi kånkat ut karossen på gården hos säljaren.
Kaross, identitetshandlingar (1967 1 av 50st tillverkade med homologiserings-handlingar från självaste RAC) ny vindruta, nya plexikåpor för framlysen, gjutpluggar för huv & "näbb" (framför huven) fram och bakvagn, nytt emblem + en massa detaljer för interiören ingick i köpet.
Skön jäkla känsla att titta i backspegeln på väg hem!
Jag ska uppriktigt erkänna att jag var lite "svettig" vid den stund när
k0nk3l la upp bilder på sin superfina Marcos, och när några av er här på forumet började tjoa om att vilja få fatt på en Mini Marcos... Jag tänkte; hoppas inte säljaren backar

Så det var inte utan att jag kände som när jag som barn och stod "ute" på brännbollen.. Såg bollen komma, såg min chans att ta den perfekta lyran.. Och utbrast;
Jag har den jag har den jag har den!! E x a k t så kändes det idag!

Mer bilder kommer, och någon projekttråd tillika renovering är det inte tal om närmaste åren. Jo förresten, om jag snubblar över en säck med pengar eller skrapar grand-slam på Triss! Eller... Min bror hjälpte mig att lyfta in karossen på logen ikväll. Han började såklart "klämma och känna" på karossen och så sa han;
Jag skulle banne mig vilja hjälpa dig att få iordning på den här... Och det ganska snart!(?)