
Men ville givetvis ha högre kompressionsförhållande än originalets 10,3:1 då jag gärna blandar i etanol för billigare drift.
Bort med originalet och dit med en ordinär steg3topp, som var planad 3,5 mm.
Jag filade även ner den sjukt tjocka spjällaxeln och rundade till lite i insugsröret. Klämde på traditionellt folkracevis även ihop bränsletrycksregulatorn några mm i skruvstycket för lite högre soppatryck.
Bra snurr blev det jämfört med originalet

Förvånande nog inte minsta spikning!
Men den tryckte tyvärr snabbt ur sig vattnet

Suck.....Bort med toppen. Åkte och köpte en ny kopparpackning denna gång och så på med nån (fint portad!) enligt uppgift BryanSlarkTopp med 37mm insugsventil



Men släpper ut vatten i avgaserna.

Min fråga är nu: Är det nån skillnad på topparna i konstruktionen/mot packningsytan som jag har missat?
Kan ju slänga dit originalet igen men jag gitter inte sitta alla timmar och porta originaltoppen just nu. Blir så stel & kall av att sitta med tryckluftsgetingen i kanske tio timmar när det är nollgradigt i verkstan

Någon som vet nåt? Tacksam för hjälp/fakta.
Har använt iaf den ena toppen tidigare på annan motor och då har den varit ok....
'