Hydrolastic-fjädring på din lilla bil.
Bekvämt, men nytillverkas inga vätskedon.
Var rädd om dom du har!
Ska du ha tag i motor brukar det gå ganska lätt, om du nöjer dig med en 998.
Då i "bruksskick" för alla motorer till våra bilar börjar bli till åren komna..
1275 är inte så ovanligt att hitta om inte lika lätt som för 20 år sen. Också slitna..
Fixa bromsar, motor och den rost som behövs lagas. Kör sen, och njut!
Sen kommer du precis som Sundblad märka vad du vill förbättra
(Sundblad jobbade på med det som behövdes för att få igång bilen och få den se okej ut, och gasar nu glatt runt i den medan han funderar på förbättringar. Istället för ett evighetsprojekt)
Vettig slutväxel är väl det som gör mest för trivseln.
Vilken den är beror på om du har brått iväg vid trafikljusen eller gillar att köra på autobahn i 160+ (2,76-1

)
Trivsammast blir kojan att köra på 10" hjul eller 12" medan 13" ser fräckt ut men tja bilen är milt sagt inte byggd för dessa.
Så..
Blir det rallystuk eller standard superorginal, kanske banracer (kördes sånt med hydrolastic) eller helt enkelt lagom busbil?

Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!