Det är det som skiljer teori & praktik!Gick igenom punkterna för att byta bussningar vilket låter superenkelt i boken

Ibland så skiter jag i att "tänk om.." och det brukar i regel fungera! Tycker mig dock se att du sorterar ut bilen steg för steg!

Det är det som skiljer teori & praktik!Gick igenom punkterna för att byta bussningar vilket låter superenkelt i boken
Tackar för peppen. Fick bort övre staget, bytte bussningar och fick dit igen. I princip så enkelt som det står i boken. Behöver en lyft eller domkraft för det undre men det ser smidigare ut när jag kikar på det.Hollywood Vampire skrev:Det är det som skiljer teori & praktik!Gick igenom punkterna för att byta bussningar vilket låter superenkelt i bokenJag kan själv vara lite av den "försiktiga" och teoretiska typen när jag skruvar.. Dvs "tänk om..."
Ibland så skiter jag i att "tänk om.." och det brukar i regel fungera! Tycker mig dock se att du sorterar ut bilen steg för steg!
Trådkaparen från Dalarna är här igen. Har j*vlats med läckage från nämnda koppling i etapper under flera år. Såg nu att "tratten" på mitt avgasrör ser ut som på bilden. Det tråkiga är att resten av systemet är helfräscht så det skulle kännas väldigt märkligt att slänga det.Hollywood Vampire skrev:Bytte du avgassystem? När jag kikar på bilden där du tagit bort avgasrörs-klamman så ser själva flänsen på avgasröret i det närmaste obefintlig ut
vid pilarna ska det normalt vara matrial, vilket onekligen är borta på ditt avgasrör
Om så är fallet kan det vara ganska tjurigt att få det tätt, även med marknadens värsta mirakel-tätnings-pasta! Köp ett bättre begagnat avgasystem som du blivit erbjuden här på forumet!
Låter som bästa sättet att göra det.Hollywood Vampire skrev:Skriver inte detta för att briljera, men jag monterade ett likadant avgassystem förra året utan tätningspasta och det läcker eller pyser inte! Den där klamman är lagom tjorvig att fixera, samtidigt som du ska fixera flänsarna mot varandra..det håller jag med och skriver under på, men hur fixerar du avgassystemet när du monterar klamman?
Jag hängde upp avgassystemet längst bak "temporärt", fixerade flänsarna mot varandra, lade några träklossar för att palla upp avgassystemet där det löper strax bakom drivknutarna. För att sedan "finlira" flänsarna mot varandra, trimma uppallningen tills flänsarna ligger dikt an emot varandra, och sedan skruva ihop klamman! Bör funka ypperligt med vanlig CRC tätningspasta vid ovannämnda operation!