Det rullar på om än i saka mak. Mycket behagligt och en ny värld på sätt och vis, detektivarbete om hur saker var från början är ju riktigt roligt! Har inte funderat så mycket på det på någon annan bil..
Rätt tank utan inpressning för diagonalt tankband!
Tankbandets lilla rost glasblästrat och sedan blev bandet lackat i samma hyffsat rätt blanksvarta färg som tanken.
Har också gått igenom elsystemet och bytt dåliga och felaktiga bulletconnectors.
Med bullet connectorn doppad i saltsyra när den sitter på kabeln gick det fantastiskt bra att löda. 5 minuter per kontakt ungefär mot 20 min utan saltsyra.
Nya mattsatsen som följde med bilen är svart och så kan jag ju inte ha det, rätt matta ska vara "Navy", extremt mörkt blå till förväxling likt svart när den är skitig men ändå!
Har således tvättat orginalmattan och färgat den, färgen sitter bra men jag måste undersöka vad som händer om(när) mattan blir blöt..
Återkommer med bilder på mattorna i bilen, bilden ovan är före tvätt och färgning.
Köte också boken "Gold portfolio" om clubman etc. Från ungefär mitten är det bilar från -74 och framåt med 12" hjul. Inte så mycket att läsa i boken men alla test säger ungefär samma sak. Kul att köra men trött och högljudd. Blir slagen av allt från Hillman imp till fiat 127.
Nästa steg blir att lägga i mattor och göra klart interiören.