Åsså går allt så bra!!!
Efter montering av nya tändsystemet spinner hon som en katt. Gud så fint och tyst den lilla 850;an går

. Strobbade tändningen samt att jag rev förgasaren då det var läckage i slangen mellan flottörhus å munstycke. Hade beställt ett renoverings-kit till HS2;an... så jag bytte också nålventil i flotörlocket. Den är nu så lätt att justera så jag tror inte att co2-halten kommer att vara ett problem.
Och nej. Jag kommer INTE att tvätta bilen!
Den Nya fördelaren, kopia på 25D, kändes relativt ok. Synd att det inte står "Lucas" på den... eller tändspolen. Jag har dock kvar delarna och ska peta i dem senare och kanske få liv i dem
Det är underbart med saker som är relativt oskruvade. Som ni ser sitter de silverfärgade plastlisterna kvar i underkant på dörröverstycket samt plåtkanten vid baksätets sittdyna. Dessa monterades för att skydda fingrar från de vassa plåtkanterna. Även i skuffen finns original papp-lock överbatteri samt den uttorkade gummistroppen som skall hålla locket på plats.
Jag har nu på morgonen justerat bromsar och nu känns det som den drar jämt. Den fuktade lite bak i en koppling så jag drog på den. Verkar tät. Besiktning beställd tills torsdag morgon. Håll tummarna för mig nu!!!!
MVH Mikael Lindholm Umeå
PS. Under "delar köpes" har jag lagt in en annons.... snälla förbarma er

DS.