Här kommer ytterligare en fråga i serien "Vad är detta som jag hittat på min hundkoja?"
Det sitter någon slangs mystisk givare/brytare mellan gaspedalen och bromspedalen. Jag hittar den inte på någon sprängskiss, men vet i alla fall att det inte är en bromsgivare eftersom den sitter precis bredvid.
Någon som sitter på svaret?
[Vad är detta?] Mojäng vid gas/bromspedal
Re: [Vad är detta?] Mojäng vid gas/bromspedal
Det är ju den välkända ""Switch-warning-brake wear" FAM 437, Fanns exclusivt på Svenskspecade 1275 GT kojor?
Går pedalen för nära golvet larmar någon lampa och återställs genom att dra tillbaka stången.
Trodde jag alla visste?
Går pedalen för nära golvet larmar någon lampa och återställs genom att dra tillbaka stången.
Trodde jag alla visste?

Denna exclusiva varningsmojäng sitter även på en 1000 79:a.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Aha, vilka finesser! Denna sitter på en 1000 -78. Jag lyckades hitta tillhörande kabel, smörjde upp den och den fungerar. Tack för hjälpen!
PS. @Tulka, var hittade du egentligen det där artikelnumret? På internet verkar det i alla fall inte finnas.
PS. @Tulka, var hittade du egentligen det där artikelnumret? På internet verkar det i alla fall inte finnas.
.
Hej Mats,
Jag hittade uppgifterna i en kasserad reservdelskatalog. Bara på 1275GT/Sweden, så den verkar inte täcka era nyare vagnar.
Tror det var krav på självjusterande bromsar och mojängen var något försök att blidka/bluffa kverulanterna hos myndigheten.
/Tulka
.
Hej Mats,
Jag hittade uppgifterna i en kasserad reservdelskatalog. Bara på 1275GT/Sweden, så den verkar inte täcka era nyare vagnar.
Tror det var krav på självjusterande bromsar och mojängen var något försök att blidka/bluffa kverulanterna hos myndigheten.
/Tulka
.