Anton heter jag, har varit medlem på forumet ett par år men har varit ganska inaktiv under lång tid på grund av jobb och diverse andra omständigheter som gjort att min hundkoja fått stå och skämmas alldeles ensam och övergiven i ett halvrenoverat skick... Detta duger givetvis inte, och nu blir det nya friska tag för att få ut henne på vägarna igen!
Sist jag pysslade med bilen var det rostlagning som stod på schemat, och tyvärr har rosten inte direkt självläkt under tiden bilen stått om vi säger så... Blir ju inte bättre av att hon tyvärr fått stå utomhus i brist på garage... Jag känner redan nu hur ilskan pyr hos er där ute, jag kan bara beklaga. Det har varit ett par tuffa år för min del dessvärre, och bilen har verkligen inte varit prio om vi säger så... Men nu börjar jag komma på banan igen, och då ska jag givetvis sona för mina synder och göra bot och bättring. Så den rost som fanns redan då och som tyvärr grott in sig ytterligare med tiden ska nu väck, motorn ska få sig en mindre uppdatering och jag ska ge mig på att strömlinjeforma karossen lite (så kallad De-seaming, dvs de utstickande plåtfogarna i bilens fyra hörn ska kapas bort och jämnas till. Eventuellt ryker takrännan också, jag har inte riktigt bestämt mig än). Efter detta ska hon givetvis lackas också (metod och färgsättning är dock ännu inte bestämt)

Ha det!